Tips til bæring av baby

Dovendyret

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Julilykke 2023
Lillemann er 6 uker, har bært han i close caboo da han fortsatt var en liten slapp klump, men han ble veldig raskt sterk i nakken og nå holder han hodet selv (litt ustø såklart, så må ha en «sikkerhetshånd» bak hodet hans..). Nå nekter han close caboo, for da får han jo ikke sett noe som helst :p. Blir sint og prøver å dytte seg bakover med underarmene... Han vil aller mest ligge med underarmene på skulderen min og kikke rundt seg. Rygg, skuldre og armer er nå helt utslitt av denne bæringen, hehe... For han vil helst bare bli bært...

Noen som har tips til bæring av en slik baby? Tips til bæreutstyr? :)
 
Kahubaby om du vil ha sele, den er så liten og nett at de kan få godt utsyn i dem. Ringslynge er det også mange som liker da de ser lett i den også, men ikke alle liker å bære i det.
 
Kahubaby liker jeg også veldig godt :)
Ellers er jo vevd sjal en mulighet nå som han etterhvert blir litt tung på børe i cabooen.
Veldig mange nysgjerrige babyer er kjasete å få i bæretøy og bære på når de ikke sover. En mulighet er å lage et type bærekjede hvor du fester en leke eller noe sånn i en tråd rundt halsen din, som baby kan fikle med når du putter han i sjal/sele og mens han blir bært. Selges også bæresmykke som de kan sitte å gnage på, men kan fint mekke noe selv.

Fant også et blogginnlegg til deg skrevet av bæreveileder som tar for seg akkurat den perioden du beskriver her :D kanskje noen tips der også
https://baerehjelpen.wordpress.com/2017/11/09/hjelp-babyen-spreller/
 
Meld deg inn i «bæregruppa» på facebook. Der er de utrolig flinke til å hjelpe. De har til og med ei der som jobber som bæreveileder!
 
Jeg hadde gått over til å bruke sjal som er stivere og mer trygt for nysgjerrige babyer :) og så fint at han er sterk nok til å dytte seg ut, ville nok ikke tenkt på det som noe grunn til og forandre så mye på bærestilling før han er 6 mnd :)
 
Back
Topp