Tips til bæresjal?

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Jeg har veldig lyst å bruke bæresjal til babyen vår som kommer i april. Har tenkt litt på å bruke elastisk sjal den første tiden også gå over til vevd sjal/bæresele etterhvert. Jeg vil veldig gjerne høre erfaringer fra de av dere som har brukt sjal og hvilke erfaringer dere har før jeg kjøper :D

Hvilken type brukte dere og hva var dere mest fornøyde med?

Til neste baby skal eg definitivt ha elastisk sjal den første tida! :) det hadde komt sååå godt med

Vi har fått sterke anbefalinger om Caboo close av så og si alle. Dette skal passe godt i nyfødttiden, og man slipper spedbarnsinnlegg. Tenker å gå over til vevd sjal, Tula eller lignende når han blir for tung for Caboo.

Brukte caboo i starten, var veldig fornøyd med det. Nå er baby 9 mnd, og jeg bruker vevd sjal (til turer ute) og ringslynge (til raskt opp og ned, og bæring inne).

For å kjøpe vevd sjal: finn et du syns ser fint ut, gjerne brukt på kjøp og salg bæretøy gruppa på facebook, 100 % bomull. 5 (hvis du er petite) eller 6 (standard størrelse) i lengden er fint å starte med. Kjøp gjerne et til under 1000kr først, så kan du kjøpe deg opp dersom du blir hekta :)

Jeg har bestilt meg Ergobaby Adapt. Det er en bæresele som kan benyttes fra nyfødt.

Jeg har aldri brukt sjal, kun bæresele. Synes det virker litt mye styr med sjal, pluss litt varmt. Men har som sagt ikke prøvd.

Var veldig fornøyd med Ergobaby sist, og superglad for at de nå har utviklet en sele som kan benyttes fra nyfødt av..

Startet med caboo - helt nydelig til nyfødt. Hadde den med på barsel og brukte fra første dag. Minuset var at det ble varmt etterhvert. Elastisk begynner gjerne å bli ubehagelig rundt 6-8 kg. Derfor gikk vi over til Angelpack når mini var 2 mnd (midt på varmeste sommeren), god sele som fungerer godt når babyen er ganske liten. Nå som han nærmer seg halvåret bruker vi Manduca mer og mer siden den er litt mer polstret, pluss et inngått vevd sjal i 100% bomull :) Tula har jeg bare prøvd på, men likte den innmari godt!

Brukte elastisk sjal og ergo med nyfødtinnlegg. Gikk så over til vevd sjal, jeg elsker det ene sjalet mitt men syntes nå det er litt langt så til småturer og slikt blir det ergoen. Den vil jeg nå bytte ut da, syntes ikke den går langt nok opp på ryggen hans.

Men en fordel er å kjøpe et brukt skal, gjerne ett som er godt myket opp så slipper du den jobben selv og det er så mye bedre å bruke da.

Back
Topp