Tips til bæresjal til nyfødt på sommeren

Lemonpopp

Andre møte med forumet
Har begynt å leke med tanken på å bli en "bæremamma". Elsker tanken på å ha babyen så tett inntil meg, samtidig som det virker veldig praktisk for småturer med hunden osv. Det jeg lurer på er hvilket sjal bør man kjøpe til nyfødt? Og er det noen sjal som er bedre til sommerbruk? Tenker det må jo bli fryktelig varmt og klamt om vi er heldig med været i år.
Noen som har noen gode tips? :angelic:
 
Av sjal har jeg blitt anbefalt Aldoria eller Coracor elastisk bæresjal til sommeren. Alternativt en ringslynge, da er det bare et lag så er litt luftigere (vanlig bæresjælknytning har tre lag), men det kan være litt mer tricky og få til for nybegynnere, mens elastisk er enklere.

Men mange anbefaler seler i stedet for sjal til sommerbruk, da de er luftigere :) Finnes mange myke og behagelige seler (også med fine mønstre) som kan brukes til nyfødt, som Ergobaby Embrace, Angelpack og Tula free to go.

Med førstemann brukte vi Ergobaby Adapt og Close Caboo, var da å prøvde i Bæreglede-butikken i Oslo og fikk hjelp til å velge det som passet meg og mannen best. Vi kommer nok til å kjøpe en form for sjal til, om jeg bare klarer å bestemme meg for hva :D
 
Vi har en angelpack (veldig myk bæresele) og et elastisk bæresjal fra tidligere, men må bare se an hvor varmt det blir i sommer tenker jeg.
 
Kjøpte nylig brukt ergobaby Aura til kr 330 inkl frakt på finn, så veldig lett og svalt ut... samt gode tilbakemeldinger.

Hadde ergobaby en eldre variant forrige gang, i bambus.. Fryktelig tungt og langt, så håper dette blir bedre.
 
Har begynt å leke med tanken på å bli en "bæremamma". Elsker tanken på å ha babyen så tett inntil meg, samtidig som det virker veldig praktisk for småturer med hunden osv. Det jeg lurer på er hvilket sjal bør man kjøpe til nyfødt? Og er det noen sjal som er bedre til sommerbruk? Tenker det må jo bli fryktelig varmt og klamt om vi er heldig med været i år.
Noen som har noen gode tips? :angelic:
Sniker. Har blitt anbefalt elastisk bæresjal til nyfødt. Prøvde det ikke selv, men har en venninne som har kjøpt ergobaby aura (elastisk) i viskose. Det er tynt og deilig og viskose er jo et stoff som (ihvertfall jeg) synes er både behagelig, mykt og luftig.
Bæreseler kaaaan brukes fra nyfødt, om du har en stor nyfødt :joyful: Nyfødte er jo så bittesmå. Skulle jeg hatt en ny bebis nå, ville jeg nok gått for elastisk bæresjal i begynnelsen og så en bæresele laget av sjalstoff (f.eks Lenny Lamb) til når ungen er for stor for det elastiske.
Har ellers hørt mange skryte av både coracor og cabo close.
Og det er ellers lov å ha både sele og sjal :happy: Ulikt bæretøy for ulike situasjoner og ulik dagsform osv.
Mitt tips er å gå på YouTube og se videoer av det børetøyet du vil bruke. Da ser man litt hvordan det håndteres, får litt tips og triks.
 
Med forrige hadde jeg caboo close de første månedene. Gikk over til bæreselen kokadi flip, og avsluttet med tula toddler. Sistnevnte sele brukte jeg for å komme meg på fjelltur samtidig som at det skulle være mulig for minsten å sove. Hadde med ei rumpetaske for litt mat, bleie og våtservietter.
Elsker bæring og friheten det gir. Skal sies at forrige nektet å sove i vogn eller vugge til han var over halvåret. Lykkefølelsen da jeg oppdaget caboo close og at han sovnet med en gang (og sov 2 timer i strekk!), er ubeskrivelig. Denne gangen skal jeg ta med cabooen til sykehuset også.

Lykke til i bærejungelen
Tips: sjekk ut Christina Eng Hauge på Instagram om du ikke allerede har gjort det.
 
Med forrige hadde jeg caboo close de første månedene. Gikk over til bæreselen kokadi flip, og avsluttet med tula toddler. Sistnevnte sele brukte jeg for å komme meg på fjelltur samtidig som at det skulle være mulig for minsten å sove. Hadde med ei rumpetaske for litt mat, bleie og våtservietter.
Elsker bæring og friheten det gir. Skal sies at forrige nektet å sove i vogn eller vugge til han var over halvåret. Lykkefølelsen da jeg oppdaget caboo close og at han sovnet med en gang (og sov 2 timer i strekk!), er ubeskrivelig. Denne gangen skal jeg ta med cabooen til sykehuset også.

Lykke til i bærejungelen
Tips: sjekk ut Christina Eng Hauge på Instagram om du ikke allerede har gjort det.
Veldig lyst på caboo close selv til den første tiden da jeg vet hvordan jeg fungerer i ammetåke og med barseltårer (kan bare glemme å knytte et sjal, hehe). Takk for god info :)
 
Kjøpte ergobaby aura til en tredjedel av prisen på finn, etter å ha lest her. Det er mye tynnere og lettere enn det jeg hadde fra før:joyful: Virker veldig bra!
 
Veldig lyst på caboo close selv til den første tiden da jeg vet hvordan jeg fungerer i ammetåke og med barseltårer (kan bare glemme å knytte et sjal, hehe). Takk for god info :)
Elastiske sjal kan også forhåndsknytes på deg også bare ta baby inn og ut ved behov :)
 
Jeg har kjøpt et elastisk bæresjal(usikker på navnet), hadde ergobaby hybrid sist og syntes det er fantastisk å bære i elastisk første tiden. Jeg har to vevde bæresjal som er litt varmere som jeg skal bruke når det blir litt kaldere ute. Ellers har vi også en ergobabysele som pappaen skal bruke når babyen blir stor nok :) Jeg anbefaler deg å sjekke ut norsk bæregruppe, mange snille damer som låner ut bæresjal, seler og ringslynger der, så kan du prøve ut å se hva som passer for deg:)
 
Back
Topp