Tips til bæresjal/sele/slynge

Babysjuk92

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Septemberlykke 2021
Jeg merker nå som samboer er på jobb både morgen og kveld til tider at jeg skulle hatt armene litt mer fri. Lillegutt(3 uker) sover stort sett gode perioder på over 2 timer, men er våken lenge av gangen og vil gjerne være der jeg er naturlig nok. Derimot er det vanskelig å få noe gjort når man bærer rundt på han. Så er det noen som har gode tips til «bæreredskaper»? Åpen for det meste, men kan ikke være for avansert!

Elastisk sjal eller caboo er veldig fint med nyfødt [emoji4]. Ellers er ergobaby adapt eller omni 360 seler man ikke trenger nyfødt innlegg i [emoji4]. Norsk bæregruppe på Facebook er en fin gruppe [emoji4].

Jeg merker nå som samboer er på jobb både morgen og kveld til tider at jeg skulle hatt armene litt mer fri. Lillegutt(3 uker) sover stort sett gode perioder på over 2 timer, men er våken lenge av gangen og vil gjerne være der jeg er naturlig nok. Derimot er det vanskelig å få noe gjort når man bærer rundt på han. Så er det noen som har gode tips til «bæreredskaper»? Åpen for det meste, men kan ikke være for avansert!
Da baby var fersk brukte vi sjal. Close caboo. Den likte vi :) men ble fort lagt bort når ungen ble åtte kg fort. Nå bruker vi Tula bæresele. Den er fantastisk !

Jeg synes det er fint å bære, men er ikke en «bæredame», så trenger noe enkelt for egen del, ellers blir det gjerne ikke brukt. Har kjøpt Ergobaby Omni 360, og den virker veldig fin fra nyfødt og til etter at jeg kommer til å bruke den :)

Jeg har prøvd det meste men finer ikke noe jeg er 100 % fornøyd med. Men til nyfødt er close caboo en det jeg er mest fornøyd med.

Har kjøpt meg ergobaby omni 360 og er så langt veldig fornøyd med den [emoji4] Kjekt at man ikke trenger spedbarnsinnlegg i den.

Bruker close caboo nå, har også ringslynge og en ergobaby som jeg vil bruke senere [emoji4]

Har nokon Ergobaby Aura og brukt den før 3.6 kg? Mi er 3.3, snart 3.4 men står på pakken at sjalet er frs 3.6. Vil bruke det no, men er jo redd for alt for tiden.

Jeg fikk min lille april-baby nå 27. Mars, 5 uker for tidlig. I går prøvde jeg bæresjalet vårt, et elastisk sjal fra Aldoria. Det var helt supert!! Tar litt tid å knyte på seg, og jeg syns kanskje lille er litt for liten til å henge der så lenge av gangen, men tror jeg kommer til å bruke det mye etterhvert!:)

Endte med caboo close her, veldig fornøyd så langt [emoji1][emoji1]

Sniker fra januar: vi har og close caboo og er veldig fornøyd med det! Brukte det masse i starten og nå har vi begynt å bruke det igjen(11uker) og det funker fortsatt helt supert :-) Har også en ergobaby 360 med nyfødtinnlegg som vi og bruker mye, litt på dagsform da belastingen på bæringen blir helt ulik på de to :-) Kunne virkelig ikke klart oss uten bæretøy da hun er en skikkelig bærebaby på dagtid!

Back
Topp