Tips til anneslutt

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg prøver å slutte med ammingen men får det ikke helt til.
Han er nå 18 mnd og får kun i sengen om morgenen, da får han kun taki noen få munnfuller før det er tomt igjen, da blir han sur og biter innomellom.

Han sover i sin egen seng til ca kl 5, da er det fortsatt en time til vi skal stå opp så jeg tar han inn til oss og sover/slapper av den siste timen.

Har dere noe tips?
Eller må jeg stå opp kl 5 med han?

Gi lunka vann isteden, det blir nok gråt og han vil protesterte, etter noen dager er det gjennomført

Måtte stå opp med mini i starten da han sluttet å amme, fordi han forbant kosetiden i sengen med pupp. Så om du klarer det i en uke eller to så går det nok bedre og han kan få kose i sengen uten å kreve pupp

Gi lunka vann isteden, det blir nok gråt og han vil protesterte, etter noen dager er det gjennomført
Har en wow kopp med vann i senga men han nekter å drikke av den stort sett :(

Måtte stå opp med mini i starten da han sluttet å amme, fordi han forbant kosetiden i sengen med pupp. Så om du klarer det i en uke eller to så går det nok bedre og han kan få kose i sengen uten å kreve pupp
Hmm må vel prøve det :)
Etter noen uker, kunne dere ligge å kose i senga uten puppemas da?

Hmm må vel prøve det :)
Etter noen uker, kunne dere ligge å kose i senga uten puppemas da?
Husker ikke helt hvor lenge det tok før han sluttet å prøve seg men tror ikke det tok mer enn en uke eller to. Men han var litt mindre villig til å ligge i ro da, så ble vel ikke like lange kosestunder på morgenen. Ble pc med film i sengen noen dager ;-)

Er han sulten ville jeg ammet, er han våken hadde jeg stått opp.

Er han sulten ville jeg ammet, er han våken hadde jeg stått opp.
Han får ikke taki mer enn et par munnfuller og blir så sur når det ikke er mer.
De gangene han ikke prøver å drikke melk men tar koppen med vann isteden så sovner han igjen :)

Han får ikke taki mer enn et par munnfuller og blir så sur når det ikke er mer.
De gangene han ikke prøver å drikke melk men tar koppen med vann isteden så sovner han igjen :)
Da er jo det bedre ja. Skjønner jo at han blir sint hvis han er tørst og ikke får mer. Du får gi han vann og sove videre :)

Har akkurat samme erfaringen her. Måtte ha et lite avbrekk, der pappaen sto tidlig opp med han. Nå er minien skikkelig kosete om morgenen, og vi kan fint ligge og slumre en times tid om han våkner før vi trenger å stå opp :)

Da er jo det bedre ja. Skjønner jo at han blir sint hvis han er tørst og ikke får mer. Du får gi han vann og sove videre :)
Ja får litt vondt av han :(
Så prøver å få sluttet så han slipper å bli så sint og urolig :(

Vi hadde en overgang med melk på flaske da melken min begynte å ta slutt pga kun amming på morningen. Hun og våknet i 5 tiden, men sovnet igjen etter litt flaske. Begynte med det da hun var 18 mnd, etterhvert kuttet vi ned på melkemengden, og nå er hun 20 mnd og sovner fint igjen uten noe om vi må inn å hente henne kl 05 :)

Back
Topp