tips til annen mat enn pølser i barnebursdag?

Atpåklattpåvei

Elsker forumet
vi skal ha 2 bursdagsfeiringer, fam. selskap på en lørdag og barneselskap på en søndag, vil helst slippe pølser begge dager,, noen som har gode tips til hva som er enkelt å lage til mange ( skal også nevnes at vi ikke har sitte ned ved et bord å spiseplass til alle, folk må sette seg litt rundt omkring)

Gryterett med ris, brød og salat er digg!

Vi har hatt potetstapp (hjemmelaget) og laget pølsepinnsvin....

Pølser med pommes frittes skal vi ha i år.

Taco (for et gris[:D])

Pizza er jo en klassiker

Suppe

Hamburgere

Kylling, brød, ris og salat

Er jo pølser dette også da... Men jeg pleier og ha chips og pølser. Hiver inn chipsen først også når det er 10 min igjen så hiver jeg inn pølsene også. så slipper en å gjøre noe og det er lett å lage mye av det[:)]

Ellers så er jo gryterett enkelt å godt, lasagne også[:D]

(Mm, blir sulten nå jeg[8D])

Barnebursdag: pannekaker,hjemmelaget pizza,pizza snurrer..
Familie selskap: Gryterett,enkelt koldtbord eller smørbrød,lasagne...

VI stekte kyllingfilét og hadde ris til i bursdagen til eldstejenta da hun ble 7 år, det var knallsuksess, for alle likte kylling, og det var veldig uvanlig at de fikk noe annet enn pølser eller pizza. Tror de satt ved matbordet i nesten tre kvarter, og det er uvanlig for viltre 7-åringer [:D]

ORIGINAL: Fru Riskorn

Gryterett med ris, brød og salat er digg!

Vi har hatt potetstapp (hjemmelaget) og laget pølsepinnsvin....

Pølser med pommes frittes skal vi ha i år.

Taco (for et gris[:D])

Pizza er jo en klassiker

Suppe

Hamburgere

Kylling, brød, ris og salat

denne har vi vurdert sterkt da, kylling var også et godt forslag. Vår eneste utfordring er få plass til at alle kan sitte ved et bord å spise.. Men gryterett kan jo bare serveres i en bolle da, med stekte rundstykker til

ORIGINAL: Vinterbaby

Voksenbursadag, lag snitter det syntes jeg er enkelt og greit;O) Ferdig oppskjært brød, tomatbåt, salatblad, karbonade og ferdigstekt løk.. Sleng karbisene i langpanna inni ovnen i ca10 min og hell løken i stekepanna og varm denne samtidig.. Brødet har du laget ferdig med salat,smør og tomat fra før så det er bare å kaste på karbisen og løken når gjestene har satt seg..... Pleier å lage en eller to snitter til f. eks brød, salat, brie og paprika eller salat eggerøre med laks pyntet med litt dill og sitron, eller salat egg og tomat.

Syntes snitter er så greit for da gjør du alt klart før gjestene kommer (med unntak av å varme karbisene) Dessuten pleier de voksne å sette pris på noe mer "vettug" mat enn pølser[;)]

Dette skal jeg legg epå minnet i alf!!! Kjempe bra![:)][:)][:)]

Er så mange kloke damer her atte![;)]

ORIGINAL: Vinterbaby

Voksenbursadag, lag snitter det syntes jeg er enkelt og greit;O) Ferdig oppskjært brød, tomatbåt, salatblad, karbonade og ferdigstekt løk.. Sleng karbisene i langpanna inni ovnen i ca10 min og hell løken i stekepanna og varm denne samtidig.. Brødet har du laget ferdig med salat,smør og tomat fra før så det er bare å kaste på karbisen og løken når gjestene har satt seg..... Pleier å lage en eller to snitter til f. eks brød, salat, brie og paprika eller salat eggerøre med laks pyntet med litt dill og sitron, eller salat egg og tomat.

Syntes snitter er så greit for da gjør du alt klart før gjestene kommer (med unntak av å varme karbisene) Dessuten pleier de voksne å sette pris på noe mer "vettug" mat enn pølser[;)]

det var et godt tips, tusen takk, Må nok lage en del, da vi har noen mannfolk i familien som ETER for 4, haha. Men karbonadesmørbrød er jo kjempegodt og enkelt å lage. Og det liker jo barna også. (er en del barn i familien også)

Hva med pizza da ? [:)]

Liker du å bake kan du jo bake pizzasnurrer, eller ost å skinkeboller på forhånd. Dete er godt å letvint å varme opp til gjestane kjem, og let å ete medan ein går rundt. Ellers er eit påleggsforslag til snitter til voksen-selskap roastbiff, potesalat og løk. (dette er skikkeleg digg) Anna bakst er jo ret å slett bollar med eller uten rosiner. Eit anna forslagt til voksenselskap er å fylle wraps/ tortillas med opphakka piknikkskine, diverse salat og ost, pakke det i aluminiumsfolie å varme i bakarovenen , evt under grillelementet, . Serverest i folien m rømme og salsa. Dette er forresten også eit godt tips til tur i skogen med grilling over bål. (nam) He he, eg er dårleg m diare sjølv, og kan derfor kun ete tørre havrekjeks sjølv akurat no, gjett om eg fekk lyst på noko av alt dette då???[:D]

skiver med smør, ost og skinke som du bruker pepperkakeformer og trykker ut figurer med. Blir litt svinn da[;)]
Kan ha oppskåret gr. staver ved siden av og dipp til

ORIGINAL: phoebetutta

skiver med smør, ost og skinke som du bruker pepperkakeformer og trykker ut figurer med. Blir litt svinn da[;)]
Kan ha oppskåret gr. staver ved siden av og dipp til

dette var jo veldig artig da, og sikkert midt i blinken for en gjeng på 3 år!

Laget pizzasnurrer i store muffinsformer, til ett barneselskap, stor suksess! Tok tid på forhånd. men skikkelig enkelt å varme i ovnen når gjestene nærmet seg!!

Back
Topp