Tips til alle som skal føde!

Tutta79

Andre møte med forumet
Jeg tok fødselsforberedende akupunktur og begynte med dette 4 uker før fødselen. Dette gjør at modningen av livmorhalsen starter og at fødselen går raskere når den først setter i gang. Jeg hadde 5 cm åpning kl 09.00 og 10.21 var lillegutt født!

Hører de fleste sier at åpningsfasen var verst og denne fasen gikk jo superfort i mitt tilfelle:o)

Det høres utrolig bra ut!! Det skal jeg jammen meg prøve på. Men et lite spørsmål, hvor mye koster det å begynne med akupuntur?? Og hvor mange ganger i uken var du og tok det??

Dette kan jeg tenke meg å prøve, gitt! Hvor tok du det hen og hvor mye kostet det? ser du er i Oslo, så da kunne jo et tips fra deg være noe!

M

lyst å prøve akupunktur men vil ikke gå til hvem som helst liksom.vanskelig å vite om hvem som kan og ikke kan! på føden på sykehuset setter de kun akupunktur på de som er komt igang med fødselen..

Jeg gikk på Torshov naturmedisinske senter i Vogtsgate. Dette anbefales på det sterkeste. Da får man fotsoneterapi med i prisen. Hun jeg gikk hos heter Anny. Tror det kostet 400 eller 500 første gang og så 300 per behandling. De anbefaler 4 behandlinger og å begynne 4 uker før termin. Altså én behandling i uka. Gikk der til og fra under hele svangerskapet og fikk kjempegod hjelp med kvalme og bekkenløsning også.

Veldig viktig å finne en seriøs akupunktør da det er noen punkter som skal unngås når man er gravid. Om dere ikke bor i Oslo så søk på nettet eller spør jordmor om de vet om noen akupunktører.

Lykke til jenter!

Jeg skal begynne med det nå snart jeg, og skal betale 275 kr gangen. Slipper sånn førstegangsivtervju siden de bare skal modne de nålene, og da trenger de ikke hele livsjistorien liksom [:)] 

Jeg ringte rundt og forhørte meg litt jeg, var mest interessert i å gå til ei dame, og fant et på et senter jeg liker meg veldig godt. Og det var også hun jordmor anbefalte da jeg spurte henne sist. Så håper det virker, og gjør det ikke det så er det hvertfall prøvd.......

En god akupunktør i Elverum er Berit Stensberg, Er medlem i NFKA. Meget seriøs! Jobbet på neonatal avd på Elverum, er sykepleier fra før.
Hjalp meg mye, Bla med å øke megden med morsmelk! Kjempe flink og hyggelig.

Høres ut som et bra tips - søren at jeg ikke så dette tidligere da har termin på torsdag.... [:@]

hei hei...
høres veldig fint ut... men hvor skal man gå for å få sånn?

Vet ikke hvor du bor, men sjekk på internett eller hør med jordmor og helsestasjonen.

ORIGINAL: lillemumma

hei hei...
høres veldig fint ut... men hvor skal man gå for å få sånn?

Bruk gule sider, det gjorde jeg da jeg fant den jeg skal bruke[:)] Søkte, og ringte og hørte pris, hvor de satte nåler, osv....

har du nr til akupunktøren på torshov??

Torshov naturmedisinske senter 22094545.

Back
Topp