Tips til alle mødre: BRANNSÅR!! (dyttehjelp søkes så alle får det med seg)

MFT

Forelsket i forumet
Håper alle sprer dette tipset til alle de møter på sin vei!!![:)]
Jeg har tidligere jobbet som kokk i mange år og brent meg mang en gang.
Å rådene er mange mor brannsår: kaldt vann, lunka vann, agurk, honning, aloe vera osv..
Uansett hva jeg har brukt, har det likavel gjort vondt i flere dager [:o]

MEN NÅ BRANT JEG HEILE HÅNDFLATA MI I GÅR, SATT FAKTISK FAST....MEN I SKAPET HADDE JEG:

DERMICA SIN ALOE VERA GEL 96 % NATURLIG PRESSET UTEN PARFYME!!!!![:D][;)]

Har aldri trodd det var mulig!! Før jeg la meg i går var alle smertene vekke!!!!!!!!!!
Og i dag kan jeg både ta på og gni på å det uten at det merkes; det er som om huden er helt normal!!!!

ANBEFALER ALLE Å HA DENNE I SKAPET OM UHELLET SKULLE VÆRE UTE MED BARNA DERES!!!!!!!!!!!!!!!!
(eller dere selv for den saks skyld[;)])

Dytt gjerne på denne tråden så flest mulig får den med seg[:)]

Flaks, for den er på salg på Apotek 1 nå! 50 % av før pris [:D]

(Ser ut som jeg er inne å sniker nå, men fulgte link hit fra Generelt [8D])

Aaaaaaaaaaaau, det hørtes forferdelig vondt ut[:(][:(] Men bra det hjalp med den Aloe Vera gelen da[:)] Skal jeg jammen kjøpe neste gang jeg er på apoteket!

Har Aloe Vera plante jeg, det funker som f på alt, fra små kutt, brannsår og til solbrent hud!

ORIGINAL: MOVED*Mizdizzy

Har Aloe Vera plante jeg, det funker som f på alt, fra små kutt, brannsår og til solbrent hud!

E du der snuppa[;)]
Ja, den funker også bra[:)]

ORIGINAL: hopsideisi

[8|][8|]  da lillegutt fikk 2 grads forbrenning sa legen at man KUNN skulle ta vann på . masse masse vann, IKKE alovera og kremer..
så jeg holder meg til det jeg![;)]

Det ville jeg forhørt meg om en gang til. Vi har sånn brannkrem. Fått fra Haukelandsykehus(heter det det, jeg er i pre ammetåke), og jeg mener di er norges spesialister på brannskader nr 1!

Men jeg ville ikke smørt på annet enn brannkremer nei, men kun vann om ulykken er skikkelig ute, vil jeg tro ikke stemmer, helt det heller.

Det skal jeg huske å kjøpe. Takk for godt tips.[:D]

[:)]dytt

Aloe Vera Gel kjøpt på helsekost er også veldig bra. Jenta til kusina mi velta ein kopp med varm te over magen då ho var 1-2 år og fikk kraftig forbrenning. Veit at dei brukte aloe vera gel på ho då i ettertid (sjølvsagt etter legebehandlng). Men på solbrenthet og mindre brannsår er aloe vera heilt KANON!

ORIGINAL: AUG27

ORIGINAL: hopsideisi

[8|][8|]  da lillegutt fikk 2 grads forbrenning sa legen at man KUNN skulle ta vann på . masse masse vann, IKKE alovera og kremer..
så jeg holder meg til det jeg![;)]

Det ville jeg forhørt meg om en gang til. Vi har sånn brannkrem. Fått fra Haukelandsykehus(heter det det, jeg er i pre ammetåke), og jeg mener di er norges spesialister på brannskader nr 1!

Men jeg ville ikke smørt på annet enn brannkremer nei, men kun vann om ulykken er skikkelig ute, vil jeg tro ikke stemmer, helt det heller.

HAUKELAND ER EKSPERT PÅ BRANNSKADE!!!! de fleste med alvorlige brannskader blir sendt dertil.. Alovera er bra.. Jeg har brukt det på brannsår og på solbrent hud...

Knøtta mi klappa hånda på grillen i fjor sommer da hun var ett år. Jeg holdt hånda hennes i vann i minst 30 minutter, smurte et tykt lag med aloe vera (en aloe vera som er utviklet for brannskader), bandasjerte, og dagen etter var hun ikke rød lenger. Hadde blemmer overalt, men tydelig ikke vondt. Fortsatte med aloe til blemmene var borte og man kan ikke ane at hun har brent seg i dag. Var på barnesykehus i Göteborg med henne. Da fikk vi snakke med en brannskadelege som sa at vi hadde gjort alt riktig og at aloe var kjempebra. Så det med kun vann tror jeg ikke på. Man skal jo kjøle ned først, og da er vann best, men når man er ferdig med kjølingen er aloe suverent. 

har hatt gode erfaringer med den jeg også da jeg arbeidet på restaurant. de gangene jeg brant meg på handa, smurte jeg godt inn med den eller andre alovera salver og tok plasthanske utenpå det igjen, så fikk det trukket skikkelig inn, og dagen etter var det ikke mye smerter igjen uanz hvilken type brannsår det var. [:D][:D] kan absolutt anbefales ja.

ORIGINAL: Catski

Det skal jeg huske å kjøpe. Takk for godt tips.[:D]

Her Bruker vi og vann og aloe vera.. [:)]

Back
Topp