Tips til aktiviteter...

Hjertemor

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Mailykke 2018
Sommerfuglene
Februarbarna 2020
... når man er i foreldrepermisjon om sommeren i Oslo/Akershus området. Barnet er jo så lite at badeland og lekeland utgår. Så trenger tips som er tilpasset spedbarn, og som er hyggelig for de voksene også[emoji4]
Kan være lengre borte enn de områdene også, men fokuserer på Oslo/Bærum området[emoji4][emoji295]️.

Når han var veldig liten gjorde jeg bare det jeg ellers ville gjort - de minste er fornøyd med det aller meste. Etterhvert når han kunne sitte selv og leke med noe eller prøve på å spise litt selv kan turer i parken på et pledd være noe. Da kan h*n se på alle som går forbi og styre litt med egne leker.
Vet ikke hvor lenge du skal være hjemme, men her interesserte han seg også for både lekeland (som foressten som regel er gratis før dem er blitt 1 år), basseng og åpen barnehage fra han var rundt 6-9mnd. De siste jeg nevne er også sosialt for mor :)

Han blir født nå i mai, så vil ikke være så gammel i sommer [emoji12] så blir aktiviteter fra 0-4 mnd i sommer. Høst/vinter er nok enklere når han er fra 4 mnd og oppover. Har perm til neste sommer.

0-4 mnd ville jeg gjort ting for meg selv. Baby trenger stort sett bare hud-mot-hud, søvn, mat og rene bleier så tidlig [emoji5] Gå tur med bæretøy og/eller vogn er fint for babyens del, og etterhvert er det også spennende å møte andre babyer f.eks på babysang, babycafé, åpen bhg osv.

For min egen del ville jeg holdt meg til altiviteter i lokalmiljøet, veldig fin tid for å stifte nye bekjentskaper i samme livssituasjon.

Mai er en fin tid å få baby, selv må jeg pent vente til september denne gangen. [emoji16]

Helsestasjonen her satte sammen en barselgruppe [emoji6]

Ellers har vi gjort det vi har følt for:
Besøksgård (fra 5-6 mnd)
Åpen barnehage
Tur i skog og mark
Babysvømming (fra 8-9 mnd)

Helsestasjonen hadde også mye info om aktiviteter vi valgte bort, så sjekk brosjyrer og oppslagstavler der [emoji6]

Var veldig lite ute av huset de første 8 ukene, for det var nok med å ha fått baby og venne seg til ny hverdag.

Din nå en gamel kirke ruin i Nes i Akershus på en pen dag er det virkelig flott å ha piknik der:)

Han blir født nå i mai, så vil ikke være så gammel i sommer [emoji12] så blir aktiviteter fra 0-4 mnd i sommer. Høst/vinter er nok enklere når han er fra 4 mnd og oppover. Har perm til neste sommer.
Om du er ute etter aktiviteter for baby opp til 4 mnd så trenger du nok ikke stresse så mye med det. Er ikke noen direkte aktiviteter en så liten baby synes er gøy eller spennende.
Gjør det du selv har lyst til å gjøre. De første ukene går mye til å tilpasse seg en ny tilværelse for både mor og barn. Bare det å ligge i vogn/sitte i sele mens du går en tur på butikken kan være evig nok aktivitet for hele den dagen for noen som er så små. Babyer kan bli overstimulert og slitne av å gjøre så mye :)

Selv var jeg mye hjemme de første mnd. Baby sover og spiser myyye første tiden så følte det var mye styr å skulle ta han med ut på så mye. Selv hadde jeg han med å gjorde litt yoga (hjemme), gikk turer med hunden (som regel sovna han alltid da), lå litt på gulvet sammen sang osv.

Masse lykke til med baby!

Om du er ute etter aktiviteter for baby opp til 4 mnd så trenger du nok ikke stresse så mye med det. Er ikke noen direkte aktiviteter en så liten baby synes er gøy eller spennende.
Gjør det du selv har lyst til å gjøre. De første ukene går mye til å tilpasse seg en ny tilværelse for både mor og barn. Bare det å ligge i vogn/sitte i sele mens du går en tur på butikken kan være evig nok aktivitet for hele den dagen for noen som er så små. Babyer kan bli overstimulert og slitne av å gjøre så mye :)

Selv var jeg mye hjemme de første mnd. Baby sover og spiser myyye første tiden så følte det var mye styr å skulle ta han med ut på så mye. Selv hadde jeg han med å gjorde litt yoga (hjemme), gikk turer med hunden (som regel sovna han alltid da), lå litt på gulvet sammen sang osv.

Masse lykke til med baby!

Tusen takk[emoji173]️ja blir vel mer ting jeg kan gjøre som er greit at den baby er med på[emoji4]

Mitt mai/juni-barn var med oss på det vi gjorde :) Var en veldig varm sommer det året, så ble mye park med pledd :)

Back
Topp