Tips til aktivisering av meget aktiv 1,5 åring og sliten gravid mamma?

August2019

Andre møte med forumet
Har en meget aktiv datter som jeg er alene med annenhver uke når mannen er borte på jobb. Kjenner nå at mitt aktivitetsnivå er rimelig på bunn etter full arbeidsuke, og trenger hjelp til hva vi kan fylle dagene i en helg med?
 
Oi, kommer ann på interessene hennes? Vi har også ei meget aktiv jente som ikke sitter rolig lenge med samme aktivitet!
Her er det innafor med noen filmer som fanger interessen maks en halvtime i gangen. Brillebjørn var en hit da hun var mindre
Så har vi kjøpt ruller med tegnepapir som kan klistres på gulvet. Disse har hun faktisk jobbet ganske fokusert med fra hun var halvannet år.
Spader og bøtte i sneen ute hvis dere har ei hvit jul.
 
Min meget aktive gutt har hatt stor glede av plastelina, eneste han har kunnet sitte lenge med. Mener d har vært siden sommeren han var 1,5 år.
Annen aktivitet kan være bassenget, her får hun ut masse energi samtidig som d ikke er så fryktelig tungt for kroppen din. Vi har et basseng - ikke badeland og derfor er d ikke så fryktelig dyrt.
Pleier også å hjelpe å «stenge oss inne» på rommet hans og sitte på gulvet å leke med noe. Det er akkurat som han roer seg når han ikke har hele huset tilgjengelig å løpe på.
Hva med å gå tur i helgene? Trenger ikke å være lange turen, men en liten tur til en plass dere kan lage bål og spise nistepakken. Turistforeningen har mange plasser barneturlag, hvor de legger opp til turer også for små barn, d å gå sammen med andre barn hjelper godt på små føtter.
 
Har dere barnehage i nærheten? Eller annet inngjerdet område? Da er hun trygg inne det og kan løpe rundt uten at du må fotfølge hennexsmile2
 
Tusen takk for kjempefine tips
Er meget aktiv og har bare interessen for aktiviteter kort tid av gangen håper på litt bedre vær snart, hær regner det og blåser det bare blir tungt å måtte være inne hele helgene
 
Tusen takk for kjempefine tips
Er meget aktiv og har bare interessen for aktiviteter kort tid av gangen håper på litt bedre vær snart, hær regner det og blåser det bare blir tungt å måtte være inne hele helgene
Det er litt ekstra styrete når det er dårlig vær!
Ser det er kommet mange gode tips over!
Når vi er alene prøver jeg å avtale lekeavtale med noen andre/besøke venner/familie/besteforeldre :happy:
Og inngjerdet område er GULL for aktive utforskere og slitne mamma’er :D
 
Det er litt ekstra styrete når det er dårlig vær!
Ser det er kommet mange gode tips over!
Når vi er alene prøver jeg å avtale lekeavtale med noen andre/besøke venner/familie/besteforeldre :happy:
Og inngjerdet område er GULL for aktive utforskere og slitne mamma’er :D
Bor desverre langt unna familien og kjenner desverre ikke så mange her ennå så blir mye tid bare meg og lille frøkna ❤️
 
Bor desverre langt unna familien og kjenner desverre ikke så mange her ennå så blir mye tid bare meg og lille frøkna ❤️
Føler veldig med deg og kjenner meg igjen. Er hun i BHG til vanlig? Det er ikke noen der du kan ta kontakt med og ha lekedate med i helgene? For meg har det + Barnas turlag gjort at vi har fått flere venner og folk å gjøre ting sammen med.
 
Føler veldig med deg og kjenner meg igjen. Er hun i BHG til vanlig? Det er ikke noen der du kan ta kontakt med og ha lekedate med i helgene? For meg har det + Barnas turlag gjort at vi har fått flere venner og folk å gjøre ting sammen med.
Går i barnehage ja, og stortrives! Men kjenner ikke de andre foreldrene i det hele tatt. Forsøkt noen ganger men de fleste er opptatt med sine egne familier i helgen. Ser jo selv de helgene mannen min er hjemme hvor deilig det er å finne på noe sammen bare vi.
Vært med på noen turer med Barnas Turlag, men føler det passer bedre når hun blir litt eldre. Vil ikke sitte i vognen (har hun aldri villet) så ender med at jeg må bære henne og det blir fryktelig slitsomt. Tror det blir lettere når hun blir litt eldre og kan ha litt mer interesse for ting ❤️
 
Går i barnehage ja, og stortrives! Men kjenner ikke de andre foreldrene i det hele tatt. Forsøkt noen ganger men de fleste er opptatt med sine egne familier i helgen. Ser jo selv de helgene mannen min er hjemme hvor deilig det er å finne på noe sammen bare vi.
Vært med på noen turer med Barnas Turlag, men føler det passer bedre når hun blir litt eldre. Vil ikke sitte i vognen (har hun aldri villet) så ender med at jeg må bære henne og det blir fryktelig slitsomt. Tror det blir lettere når hun blir litt eldre og kan ha litt mer interesse for ting ❤️
Ja, ser den - det kan være vanskelig å «komme inn» i etablerte kretser. Har desverre ingen gode råde i forhold til d, jeg var så heldig at d var barselgruppe i bygda mi da jeg flyttet hit så alle vi som er i samme kull har et godt samhold og gjør en del sammen.
 
Back
Topp