Tips til å starte fødsel selv?

• Trådstarter Trådstarter bl2813
  • Opprettet Opprettet
B

bl2813

Guest
Er det noen som har noen tips som hjelper å sette i gang fødsel? Har termin om to uker, og er så lei nå. Har vært dårlig form i flere uker nå, klarer nesten ikke spise og har sjelden energi til noe som helst, så vil så gjerne at babyen skal komme nå.:angry2
Har hørt at brystpumpe skal hjelpe, men lekker melk allerede og har gjort det siden uke 20 så det kan vel ikke være noe god idé å prøve? :anyone

Enig i denne. Dessverre må man bare vente, noe som sikkert ikke er særlig greit når man er så sliten.
Selv fikk jeg kløe på slutten, og da var jeg ganske så desperat jeg og :P Ble strippet av en lege for å stimulere til fødsel, for ingen krem hjalp på kløen. Men jeg var da allerede 3 dager på overtid da jeg ble strippet. Men jeg ser av denne artikkelen at stripping gjøres rundt termin.

Jeg hadde prøvd akupunktur om jeg hadde vært deg, samt en god dose avslapping.

Anbefaler bringebærbladkapsler. :)

Vær i aktivitet :)

Gå i trapper, gå turer, gjør rent hjemme, ha sex ;)

Noen sier også at det å spise sterk mat eller lakris også skal hjelpe :)

Har mest troa på sex eller evt akupunktur :-)

Sex funker :p ellers vil jeg bare anbefale deg å slappe av! Du trenger alle kreftene til fødselen;p

Sex er tingen det startet min trur jeg eller liker å tru det da :p

Jeg tror ingenting funker dessverre...

Noen timers shopping og rundvask av huset funket hos meg. Og jeg var så sliten at jeg bare ville sove da babyen endelig var ute, orket nesten ikke å se på ham. Så slapp av og samle krefter, det starter når det starter. :)

Jeg gjorde ALT med nr 1 - hadde sex, vasket vinduer, gikk i trapper, var i aktivitet og spiste bringerkapsler.. Vesla kom i uke 42!! Det eneste som vitenskapen støtter, er sex. Det pga sædcellenes påvirkning på et eller annet.. Alt annet gjør deg bare sliten! Så da sier jeg det verste noen kunne si til meg - baby kommer når den er klar!! (HATET folk som sa det - sorry :( ) Men at du er lei, skjønner jeg og det har du virkelig lov til å være!!! Masse lykke til! Håper baby kommer fort :)

Sex funker ;) :) Men har hørt mye positivt om modningsakupunktur også. Tenkte jeg skulle begynne med det når termin nærmet seg :)

Sex kan fungere fint tilårskomne modne, som igjen kan sette igang fødselen naturlig. Du kan også få jordmor til å strippe deg, men ikke forvent at dette blir gjort før dagene rundt termin. Ellers kan du prøve å stimulere brystvortene som da frigjør det samme hormonet som gjør at livmora trekker seg sammen etter fødsel. Jeg selv ble strippet, men var da helt moden og hadde 3cm åpning. Skjedde ikke noe etter strippingen annet enn at slimproppen gikk. Tok derimot klyx (samme klyster som du får på føden for å tømme deg i forkant av fødsel), og riene startet etter 30min. Stoppet opp på kvelden men kom tilbake for fullt på natten. Gutten var født på ettermiddagen, nesten et døgn etter klyxen :)

Back
Topp