Tips til å holde graviditeten skjult for nærmeste familie i julen

Sommermamma2022

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Augustbarna2024
Jeg var så 'heldig' at det ikke ble noe stor julefeiring ved forrige graviditet grunnet Corona så ingen kunne legge merke til hverken kvalme eller at jeg ikke spiste og drakk som jeg vanligvis gjør. Denne gangen derimot er det første skikkelige julen med min familie siden før Corona så det ligger mye glede i å preppe både spekemat og drinker. Har noen noen gode tips? :dead: Ønsker en plan som jeg kan holde meg til i alle selskapene, orker ikke tenke på hva sa jeg til hvem. Og gjerne en unnskyldning som kan vare i noen dager til alt dett er over, vi bor med familie i julen så ikke snakk om et par timer kun.
 
Lage alkoholfrie drinker? Eventuelt si at du har urinveisinfeksjon, og at du går på antibiotika. :)
Her blir det bare feiring med mann og barn, så slipper unna mye av det. Men skal helle alkoholfri vin oppi vanlig vinflaske på julebordet. Så slipper jeg de spørsmålene i alle fall :hilarious:
 
Ja, tenkte faktisk si det er en urinveisinfeksjon og at jeg må opp med hun på 16 måneder tidlig om morgen. :joyful: Hadde god erfaring med alkohol fri gin sist, den smakte nesten helt lik så selv de som drakk koste seg med en av de uten at de visste det var alkoholfritt :happy:
 
Tror jeg hadde jugd på meg en medisinkur ja! Ett eller annet som ingen begynner å argumentere på :p.
 
Man kan drikke selvom man går på antibiotika, just a heads up :laughing002
Hvis noen av de dere skal være med vet det
 
Man kan drikke selvom man går på antibiotika, just a heads up :laughing002
Hvis noen av de dere skal være med vet det
Det er helt sant, men jeg har fått en tidligere (metronidazol, Flagyl tror jeg det heter) som kan gi alvorlig kvalme og symptomer som sammenlignes med alkoholforgiftning selv med bare litt alkohol under antibiotika kur.

Husker det godt da jeg fikk den to dager før en jentetur med fårhåndsbooket vin paring til middager og googlet meg ihjel etter informasjon fordi jeg var overbevist om at ingen alkohol når man går på antibiotika var en myte. Til min stor skuffelse fikk jeg utskrevet akkurat den typen man absolutt IKKE bør mikse med alkohol :joyful:

Med lege i familien må man ha tunga rett i munnen :dead:
 
Jeg kommer bare til å ta imot drikken og gå litt rundt med den :knegg: Eventuelt bytte med egen drikke, tenker å ta med alkoholfri vin i flaske med prosent utenpå:happy:
 
Man kan drikke selvom man går på antibiotika, just a heads up :laughing002
Hvis noen av de dere skal være med vet det
Ja, sant. Men jeg hadde nok stått på mitt og sagt "jeg vet man KAN, men jeg ønsker ikke å risikerer dårligere effekt av antibiotikaen, så sånn får det bare være denne gangen!" eller noe :p.
 
Jeg sier at jeg ikke vil drikke alkohol rundt barna og skal være tilstedet for dem. Holder meg unna den type mat jeg ikke kan spise (men spiser det ikke uansett så er ikke noe uvanlig for min del da).
 
Jeg hadde nok sagt at nå som det er barn med på julefeiringen, så er det ingen alkohol på meg, og selvsagt skal ingen fremstå påvirket rundt barna..

Det med spekeskinken er vanskeligere om du pleier å spise mye av det. Evt bare spise mye annet? Bacon med eggerøre istedenfor?
Vi skal fortelle familien om graviditeten lillejulaften og unngår å måtte tenke mer på det
 
Ingen alkohol mens barna er våkne, mange små nevøer og nieser tilstedet, men blir fort tilbudt et glass vin når de er lagt :joyful:
 
Det kunne vært rimelig lett å skjule det hadde det ikke vært for eggnugen...søsteren min pleier å lage det til oss, det er liksom "vår ting" så jeg aner ikke hvordan jeg kan slunte unna den:depressed:
 
Det kunne vært rimelig lett å skjule det hadde det ikke vært for eggnugen...søsteren min pleier å lage det til oss, det er liksom "vår ting" så jeg aner ikke hvordan jeg kan slunte unna den:depressed:
Åååå eggnog er det BESTE! Jeg lager også hvert år til meg, søs og mams. Men lager den uten alkohol så hver enkel kan ha oppi (eller la være) det de vil. Og det er forresten syyyykt godt å lage iskaffe av:joyful:
 
Åååå eggnog er det BESTE! Jeg lager også hvert år til meg, søs og mams. Men lager den uten alkohol så hver enkel kan ha oppi (eller la være) det de vil. Og det er forresten syyyykt godt å lage iskaffe av:joyful:
Du! Det var smart! Vi er jo flere som ikke vil/kan ha alkohol, så det skal jeg foreslå! Jeg tror ikke bare det redder meg, hun liker godt å ta seg en liten og vil alltid ha med noen andre også, -og jeg er offeret...

Men en god start et det! Takk for tips :D
 
Noen som har tips til alkoholfri drikke som passer i en hvitvinflaske? Familien min kommer til å lure veldig om jeg plutselig ikke tar et glass eller to i julen :hilarious: Tenker at noe alkoholfritt er eneste mulighet til å minske eventuelle mistanker, hahaha.
 
Noen som har tips til alkoholfri drikke som passer i en hvitvinflaske? Familien min kommer til å lure veldig om jeg plutselig ikke tar et glass eller to i julen :hilarious: Tenker at noe alkoholfritt er eneste mulighet til å minske eventuelle mistanker, hahaha.
Villbrygg har mye godt! Ellers oppdaget jeg nettsiden leske.no der man kan bestille masse forskjellig alkoholfritt :happy:
 
Noen som har tips til alkoholfri drikke som passer i en hvitvinflaske? Familien min kommer til å lure veldig om jeg plutselig ikke tar et glass eller to i julen :hilarious: Tenker at noe alkoholfritt er eneste mulighet til å minske eventuelle mistanker, hahaha.
IMG_2746.png
Jeg synes denne er god! Husker ikke helt hvordan den er på farge da, mistenker rosaish. Men tror de har en med eplesmak og, som sikkert er gul!
 
Villbrygg har mye godt! Ellers oppdaget jeg nettsiden leske.no der man kan bestille masse forskjellig alkoholfritt :happy:
Det skal jeg sjekke ut :happy:

Vis vedlegget 422401
Jeg synes denne er god! Husker ikke helt hvordan den er på farge da, mistenker rosaish. Men tror de har en med eplesmak og, som sikkert er gul!
Åå, den høres god ut! Mannen har tilbudt seg å finne det beste alkoholfritt med meg, så denne skal jeg ta med på listen til i morgen :happy:
 
Og har hørt at denne alkoholfrie «champagnen» skal være god. Aldri prøvd selv da
Det skal jeg sjekke ut :happy:


Åå, den høres god ut! Mannen har tilbudt seg å finne det beste alkoholfritt med meg, så denne skal jeg ta med på listen til i morgen :happy:
Ååå, så hyggelig :love017 Jeg har fått tips om en alkoholfri «champagne» som også skal være bra! Har ikke smakt selv da. Denne:
IMG_2647.png
 
Back
Topp