Tips til å holde det skjult

Yoda

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Noen som har tips til hva slags unnskyldninger jeg kan bruke for å ikke drikke vin og akevitt i jula?:angelic:
Er veldig glad i vin, så det er flere som kommer til å være mistenksomme til at jeg takker nei til det... Burde takka nei oftere for å øve:joyful:

Noen som har tips til hva slags unnskyldninger jeg kan bruke for å ikke drikke vin og akevitt i jula?:angelic:
Er veldig glad i vin, så det er flere som kommer til å være mistenksomme til at jeg takker nei til det... Burde takka nei oftere for å øve:joyful:
Er sjåfør?
Går på antibiotika, evt andre medisiner som ikke skal blandes med alkohol

Magekatarr! Det kan gi kvalme, hodepine og generell uggen følelse, man kan heller ikke ha koffein, alkohol eller ibux - den perfekte unnskyldningen!

Kjøp alkoholfri vin, hell over på en vanlig flaske?
Drikk av boks men annet innhold?
Det har jeg gjort to helger nå, ingen har merka noe :)

enig! det funker som bare det!!
Hell vin over på annen flaske

Ja, det funker helt flott! Flere som har forsynt seg av min alkfrie vin på annen flaske og ingen har kommentert, selv om det smaker høgg :hilarious:
Ellers, som allerede er nevnt er jo antibiotika en klassiker, mange som blir kvalme av det i tillegg :)

Mulig det kan fungerer å ha med egen alkoholfri vin. Men han vinelskeren av en samboer jeg har kommer til å gremmes:p
Tror kanskje antibiotika kur kan være løsningen. Men det kan heller ikke være for noe komplisert da søsteren min er lege:arghh:
Flere har nok en forventning om at jeg skal bli gravid snart, men har liksom lyst til å holde det for oss selv til vi vil fortelle det selv:)

Mulig det kan fungerer å ha med egen alkoholfri vin. Men han vinelskeren av en samboer jeg har kommer til å gremmes:p
Tror kanskje antibiotika kur kan være løsningen. Men det kan heller ikke være for noe komplisert da søsteren min er lege:arghh:
Flere har nok en forventning om at jeg skal bli gravid snart, men har liksom lyst til å holde det for oss selv til vi vil fortelle det selv:)
Men din samboer trenger jo ikke drikke alkoholfritt?
Du får bare kose deg med det ene glasset, evt fylle på når ingen ser.
blir samme «problemet» her i jula, men vi skal heldigvis være hjemme og kan gjemme litt alkoholfritt rundt forbi :D

Tenker litt på det samme!

Er vanskelig når alle er samlet og i utgangspunktet serveres det samme. Jeg ville jo garantert tatt meg et glass eller to om jeg ikke var gravid.

På julaften kjører vi nok hjem, og da er det greit av jeg er sjåfør. Det er uansett barnas dag, og vi er ikke så opptatt av hva de voksne har i glasset. Det kan de velge selv.

Ellers i julen tenker jeg det blir vanskeligere, spesielt på hytta:wideyed: Tenker jeg bare drikker på liksom av glasset, og så får jeg heller diskret bytte glass med mannen. Om folk merker det satser jeg på de har folkeskikk nok til ikke å kommentere det.

Men din samboer trenger jo ikke drikke alkoholfritt?
Du får bare kose deg med det ene glasset, evt fylle på når ingen ser.
blir samme «problemet» her i jula, men vi skal heldigvis være hjemme og kan gjemme litt alkoholfritt rundt forbi :D
De kommer til å reagere dersom jeg og samboeren ikke drikker samme vin:laughing002 Litt lettere når en er hjemme hos seg selv, da kan plutselig glasset være fylt opp igjen uten at noen har sett hvor fra:happy:

Tenker litt på det samme!

Er vanskelig når alle er samlet og i utgangspunktet serveres det samme. Jeg ville jo garantert tatt meg et glass eller to om jeg ikke var gravid.

På julaften kjører vi nok hjem, og da er det greit av jeg er sjåfør. Det er uansett barnas dag, og vi er ikke så opptatt av hva de voksne har i glasset. Det kan de velge selv.

Ellers i julen tenker jeg det blir vanskeligere, spesielt på hytta:wideyed: Tenker jeg bare drikker på liksom av glasset, og så får jeg heller diskret bytte glass med mannen. Om folk merker det satser jeg på de har folkeskikk nok til ikke å kommentere det.

Det er jo fort mye annet som tar fokus under julemiddager nok til at man kan få byttet glass usett:thumright

Synes det egentlig er en uting å skulle kommentere ting som kan hinte til graviditet, sånn som røykeslutt, snusslutt eller ikke drikke på fester. Selv om jeg evt legger merke til at min svigerinne plutselig har sluttet å snuse og sier neitakk til vin og jeg tenker at, kanskje hun er gravid, ville jeg aldri ha kommentert det.. Folk får si det når de føler de er klar for det tenker jeg!

Det er så vanskelig! Har vært på "fest" 2 helger på rad, har hatt med alkoholfri øl, og tenkte ingen ville merke det :hilarious: første fest var det selvfølgelig velkomstdrink, så jeg måtte si at jeg ikke drakk den kvelden.
Denne helga, var det gløgg (med rødvin) og shotter, spekemat, oster og rakfisk. Folk reagerte på at jeg ikke ville ha :bag: har fått flere spørsmål allerede, om jeg er gravid. Jeg må takke oftere nei til alkohol ellers også, tydeligvis :wideyed:

Vi har funnet ut at vi bare må si det på julaften. Svigerinna mi kommer til å gjette det relativt fort :p

Synes det egentlig er en uting å skulle kommentere ting som kan hinte til graviditet, sånn som røykeslutt, snusslutt eller ikke drikke på fester. Selv om jeg evt legger merke til at min svigerinne plutselig har sluttet å snuse og sier neitakk til vin og jeg tenker at, kanskje hun er gravid, ville jeg aldri ha kommentert det.. Folk får si det når de føler de er klar for det tenker jeg!

Helt enig i det, men dessverre så er det ikke sånn alle tenker:shifty: og nå vil jeg helst at de ikke skal ha noen grunn for å kommentere noe heller.
Tror min mor har trodd at jeg har vært gravid i 6 måneder allerede, men hun har ikke sagt noe:laughing002

Man kan jo takle ja til rødvin, og helle det oppi partneren sitt glass, litt etter litt når ingen ser :p

- Si ja takk til velkomstdrink, men ikke drikk av den. Gi til partner / hell ut.. "nippe" til glasset, uten å drikke
- Ta med glasset ut på kjøkken /bad, hell ut litt i vasken..
- vær sjåfør når man kan!
- si at man har vært litt dårlig det siste, så føler ikke for å drikke...
- Solbærsaft /alkoholfri rødvin, kan slås over i en tom vanlig rødvinsflaske.
- gjør gjerne et nummer ut av "nei jeg får gå og hente meg mer vin /en ny øl" :D
- helle alkoholfri øl rett over i glass, ingen merker det! Og det finnes mye god alkoholfri øl. Aass juleøl var feks god (ganske mørk)!
- drikke vann fra tom ølboks
-"nei takk, jeg skal tidlig opp for å.."

Noen nevner snus, hva med nikotinfri snus, evt i vanlig boks? :)

- Si ja takk til velkomstdrink, men ikke drikk av den. Gi til partner / hell ut.. "nippe" til glasset, uten å drikke
- Ta med glasset ut på kjøkken /bad, hell ut litt i vasken..
- vær sjåfør når man kan!
- si at man har vært litt dårlig det siste, så føler ikke for å drikke...
- Solbærsaft /alkoholfri rødvin, kan slås over i en tom vanlig rødvinsflaske.
- gjør gjerne et nummer ut av "nei jeg får gå og hente meg mer vin /en ny øl" :D
- helle alkoholfri øl rett over i glass, ingen merker det! Og det finnes mye god alkoholfri øl. Aass juleøl var feks god (ganske mørk)!
- drikke vann fra tom ølboks
-"nei takk, jeg skal tidlig opp for å.."

Noen nevner snus, hva med nikotinfri snus, evt i vanlig boks? :)

Mange gode tips!:happy: Jeg snuser og er over på nikotinfri. Har tatt vare på noen gamle bokser så jeg kan bruke de:thumright

Magekatarr! Det kan gi kvalme, hodepine og generell uggen følelse, man kan heller ikke ha koffein, alkohol eller ibux - den perfekte unnskyldningen!

Uff, familien min ville blitt veldig bekymret om jeg sa jeg hadde magesår. Det er jo ikke akkurat noe å tulle med:nailbiting:

Uff, familien min ville blitt veldig bekymret om jeg sa jeg hadde magesår. Det er jo ikke akkurat noe å tulle med:nailbiting:

Tror heller jeg går for en UVI eller noe. Antagelig fremmer ikke det så mange oppfølgingsspørsmål:joyful:

Back
Topp