Tips til å få to åring til å tisse på potte ..

***Lykkelig***

Elsker forumet
Juli13-jentene
Har da ei lita syke jenta på to år. Hun sier selv hun er syk i halsen og har vondt i tissen.
Så tenker en urinprøve burde vert tatt. Problemet er jo at hun ikke vil tisse på potta, hun sier hun ikke er stor nok enda. Eg prøver å si at hun er det, og at vi må ta prøve så legen kan se om hun er frisk, men hun et like sta som faren, først har bestemt seg for noe så skal det være slik.

Tar i mot tips med stor takk =)

Hjelper det ikke med bestikkelser heller? Det er utrolig hva en liten sjokoladebit kan gjøre :p

kan du ikke dra på apoteket og kjøpe urinposer? slikere du limer på henne, oog er inni bleien? :-) vanskelig å tvinge barn til å gå på potta..

Ikke kjøp urinposer (ikke for å være frekk, det er forsåvidt en god ide). Har ei snuppe på 2 som har hatt masse uvi så dette har jeg erfaring med. Posene er umulig å bruke og er ikke særlig bra fordi prøven blir så forurensa at det kan gi feil svar. Også tror jeg ikke de er så behagelige å ha på.

Før vi kjøpte potte her i huset lot jeg snuppa ligge på stellematta og satt klar med et glass, sånn at når hun tissa fanga jeg det opp. Gi henne masse drikke og ta deg god tid så skal det gå bra. Ellers har det hjulpet her, når hun ikke vil sitte på potta, og sette meg ned vedsiden av, nesten så hun sitter på fanget bare på potta, og lest en bok :)

Evt. ta med noen leker hun liker, så kan hun leke med det mens hun sitter på potta.

Min gutt har aldri brukt potte! nekta! Rett på do å slutta med bleie 2,5 år takket være klistremerke
premie hver gang det kom noe i do ;)

vi har aldri hatt noen problemer med posen.

Hos oss har det vært veldig spennende å leke med klesklyper, de som er litt gummibelagt og klype på et ark, god trening for fingrene, og kjempespennende her i hus, kan sitte der og holde på lenge og klype, snakke om farger, leke at de snakker, kjempemoro :) før det hadde hun sjeldent tid til å bli på potta :P lykke til <3

Tusen takk for svar, mangen gode tips = )
klarte på et vis å få prøven i går, men hjelpeste meg kor sinte hu litlå var på meg.
Var hos legen, hun hadde forhøyet crp og nor utslag på urinprøven. Men i stedet for at hun kunne få noe medisiner for det så fekk eg beskjed om å ta en ny prøve i dag med morgenurinen. Hun bruker jo bleie, så morgen urinen klarer eg aldri å få. Men nå skal vi snart prøve med litt ekstra lokke middel, finne frem lesestoff og sette oss innpå badet = )

Back
Topp