Tips til å få sove med vond rygg?

sommerseth

Betatt av forumet
De siste to-tre dagene har natta vært ett mareritt. Bekkenet, eller det kjennes mer ut som en og en hofte, gjør så innmari vondt når jeg ligger:/ jeg kan ligge ca 1/2-1 time på en side før jeg må snu meg, og etter to timer må jeg opp å gå. Vandrer rundt i huset, går tur med hunden(som ikke skjønner helt hvorfor jeg drar han med meg ut i sneen når han vil sove), står å ser på tv eller gjør lette øvelser for ryggen. For på dagtid gjør det bare litt vondt første timen etter at jeg står opp ca. Noen ideer som kan hjelpe? Tenkte på pute mellom knærne kanskje. Eller, noen annen form for avlastning som kan funke? Når jeg ligger på siden, kjennes det ut som hele bekkenet mitt samler seg nede ved madrassen:p auue..

Sent from my iPad using BV Forum

Prøvd sånn varmepute? Litt massasje? :-)
Tenkte kanskje å kjøpe sånne risposer på enklere liv? Skal jammen be om en aldri så liten massasje ikveld;)

Eg god pute mellom beina hjelper nok litt..! Det gjorde jeg her da jeg lå 23 timer i døgnet, og det gjorde godt!

Jeg hadde store bekkenplager i det første svangerskapet og har nå sovet med pute mellom beina i 1 uke (14+3i dag) , anbefaler deg å finne ut om det er bekkenlåsning eller bekkenløsning du har. Jeg hadde bekkenløsning å gikk 1 gang i uka å fikk massasje i for å slappe av i musklene rundt bekkenet. Gikk på gravidtrening i basseng i tillegg. Er det bekkenlåsning anbefaler jeg at du får henvisning av legen til å gå t kiropraktor å få knekt deg å få noen øvelser du kan gjøre hjemme. Gå gjevnlig!

Takk for svar! Hææ? hva er bekkenlåsning? huff.. Inatt ble ammeputen redningen. Den er så lang at jeg får den under hele benet, og det var deilig! Jeg våkna ofte, men det var ikke på langt nær like vondt. Jeg slapp å reise meg, det holdt å bare finne en annen stilling. Jeg skal til fysioterapaut etter jul, ett opplegg gravide i denne kommunen får tilbud om, så jeg håper jeg holder ut til da:) i mens har samboer fått massert inn litt selfwarming oljer, og det hjelper da litt det også:)

Takk for svar! Hææ? hva er bekkenlåsning? huff.. Inatt ble ammeputen redningen. Den er så lang at jeg får den under hele benet, og det var deilig! Jeg våkna ofte, men det var ikke på langt nær like vondt. Jeg slapp å reise meg, det holdt å bare finne en annen stilling. Jeg skal til fysioterapaut etter jul, ett opplegg gravide i denne kommunen får tilbud om, så jeg håper jeg holder ut til da:) i mens har samboer fått massert inn litt selfwarming oljer, og det hjelper da litt det også:)

Skulle inn å anbefale å bruke ammepute, men ser du har funnet ut av det ;) det hjalp i alle fall meg når jeg begynte å slite med gode liggestillinger!

Skulle inn å anbefale å bruke ammepute, men ser du har funnet ut av det ;) det hjalp i alle fall meg når jeg begynte å slite med gode liggestillinger!
Den er fantastisk! Er så gla jeg fikk den hos ei venninne.. Hadde aldri tenkt å kjøpe ammepute:p

Back
Topp