Tips til å få jente på snart 3 til å tisse potte?

©Miss Fat

Gift med forumet
Noen med snertne ideer som funker?

Ho sitter på potta, men det kommer ikke noe. I og for seg ikke noe å stresse med sånn i utgangspunktet, MEN hun tisser gjennom bleiene og klærne nå nesten hver dag. Full blæretømming takler ikke bleien, og det går gjennom. Hjelper IKKE å bytte bleie ofte, for alt kommer på en gang virker det som.

3 dagen med alt bløtt, tilogmed sokkene.

Do er farlig selv med doring på.

Som sagt sitter ho på potta, men kommer ikke noe. Virker til å få panikk om det kommer en dråpe eller to, det har skjedd 2 ganger at det har kommet litt. En gang har hun tissa på gulvet like ved potta mens jeg dusja. 

Jeg jobber i barnehage, der pleier vi ha en klisterordning! Heng opp et ark på doen, kjøp noen kjempe fine klister! Så får hun klister på arket når hun tisset på do :-) kjempe populært i bhg hverfall. Går evt å belønne med en liten ting når hun har fått så mangen klister på arket osv :-)

Vi kjøpte ei dobok og klistermerkebok på ica maxi :-) Leste mye i doboksa og han begynte å forklare hva som skjedde hvis han ikke gikk på do eller potta. Vi så i klistermerkeboka og han så klistermerker han ville ha hvis han tissa. Tok litt tid da, men plutselig tissa han, og det var stor stas :-) Gikk ikke så mye på potta før han begynte å gå  på do.

Har du satt på vannet mens hun sitter der?

Ikke sånn at det fosser, men sånn at man hører det renner.
Eller lage sånn tssss lyd :P

Det pleier å funke på han største her hvis han egentlig ikke må tisse før han legger seg :P

Syns hun det er greit å sitte på potta?
Kanskje det er en litt ubehagelig stilling å sitte å tisse i? Lettere på do, med bena ned på en krakk, men hvis hun ikke likte doring blir jo det vanskelig og.

her funket det veldig bra med klistremerker , da fikk hun et hver gang hun tissa
og så dro vi til lego land da arket var fullt da hun kom igang ble hun fort tørr
tror hun bare bestemmte seg så natt bleie ble også borte veldig fort
ønsker deg lykke til
det er en proses og det blir nok mange uhell men hold motet oppe dattern din trenger
at du ikke gir opp og blir lei av at hun ikke greier da fungerer det ikke
prøv å ta henne med på do når du skal tisse da ser hun at det er sånn mamma gjør
mange barn ser veldig opp til foreldrene og gjør hva de gjør

Har ingen gode råd, men følger med på denne tråden.
Holder på med pottetrening her også, og hun er ganske flink til å bæsje på potten (ikke alltid, men i blant). Men tissing har hun ingen konroll på enda. Det har aldri skjedd at det har kommet tiss i potten, jeg tror rett og slett hun ikke registrerer det..
Det sies jo at det er lettere på sommeren da, så stresser ikke før den tid.
Lykke til, tar gjerne imot råd :-)

Prøv å sette henne på potta rett etter at hun våkner om morgenen, da må de aller fleste av oss tisse. Så kan du sitte på do og hun sitte på potta. Hvis dere er stille så kanskje hun kan høre at du tisser for eksempel?

Og så er nok klistremerker en veldig fin ting tror jeg, har ikke begynt med det selv enda men tenker det blir i løpet av våren og sommeren med skikkelig potte og dotrening for oss også. :-)

Jeg leste en bok om ei jente som slutta med bleie for mini. Mia skal tisse (eller noe i den duren) het den. Det hjalp mye. Også satt jeg han på potta hver time de første dagene, selv om det ikke kom noe hver gang så fortalte jeg han at det var kjempefint. Jeg lot han også få holde på med noe når han satt der, han leste f.eks en bok.

Takk for tips. Pottebok har vi lest siden jul, uten hell. Ho skjønner hva det går i og slik, men praktiserer det ikke selv.

Klistremerker har vi og, tilogmed Hello Kitty på men ho bryr seg ikke nevneverdig om det.

Her er jenta tørr på dagen sia ho ha vært 2 år med noe ulykker av å til. Hadde faktisk vår første natt uten bleie i natt å det gikk kjempe fint. Vi satt ho første gang på potte da ho var 9 mnd å på do med doring da ho reiste seg opp av potte. Belønna ho altid med en liten sjokoladebit vi da, åså fikk ho ha med seg en leke på do. I begynnelsen satt ho ca. 15 min å no går ho selv eller si ifra uten noe problem. Jenta oss er 2 år å 10 mnd.

Vi sleit litt med førstemann å få han i det hele tatt interessert i å gå på do, og vi prøvde doring, potte og all verdens ting.. Han endte til slutt opp med å bare ville sitte rett på do, og hadde krakk for å komme seg opp..
Med yngstemann så var det lett å få henne på do, men hun ville ikke sitte der lenge, så da satt hun på do, mens vi leste ei lita bok (Emma og Thomas bøker)

Som de andre sier og klistermerkebok, evt ark på badet, krukke hvor hun får putte ting oppi om hun tisser på do osv. 

Belønning? 

funker bra her, dag 2 nå uten bleie og kun ett uhell :)

Back
Topp