Tips til å få han til å ta smokk????

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Nå orker jeg ikke være smokk lenger! Og han hyler og nesten brekker seg når jeg prøver smokk.

Prøv "Trøst"-smokken. Stryk litt på kinnet mens du putter forsiktig inn smokken. Pek smokken litt opp mot ganen. Prøv å lokke den lille til å smatte litt.

Her og brakk han seg før han fant utav det. Jeg passet på at smokken var kroppstemperert, og lot ham få litt i munnen om gangen. Etter mange forsøk fikk han den inn uten å brekke seg, og da beveget jeg på den slik at han måtte bruke sugerefleksen for å holde den inne. Han spytter den fortsatt ut ofte, men tar den lenge nok til at han roer seg ned. Her i huset var det bare MAM som gjaldt.
Har også hørt at endel legger babyen i "ammestilling", og sniker inn smokken når de forventer pupp.
Lykke til! Er slitsomt og etterhvert veldig sårt å være smokk...

Er det en spesiell smokk som heter det?
Ja, den selges i noen babybutikker og apotek.

Jenta vår vil bare ta smokken når hun har sugebehov (trøtt, strever med luft, sulten). Hun spytter den rett ut hvis behovet ikke er der, brekker seg tilogmed.

Her har kun nuk smokkene funket på barna våre, har denne gangen fått tak i fra 0-2 mnd så det er ekstra liten sugedel. Er da latex(natur) de foretrekker og ikke silikon.
Selges i lekebutikker, på apotek, babyshop og barnas hus:)

Er bare puppen som duger her også.. Henger på puppen hele tiden føler jeg...

Prøvd Avent og MAM. Er sikkert utallige fler, på apoteket og sånn..Husker bare at vi bare brukte MAM på storebror, var så greit siden de solgte de på matbutikken:)
jenta mi tar kunn nuk om hun skal ha smokken.

Legg smokken i bhen din slik at lukta av deg blir på den..kan også prøve å ho litt melk på den

Back
Topp