Tips til å få fart på magen...?

**Eggerøra**

Forumet er livet
[X(]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

frukt og fiber[:)] kjøpes på apotek,helsekost,og noen liter vann[;)]

Altså ekte frukt og fiber, eller noe tabletter eller noe slikt du mener...? [8|] *dumsometbrød*[:-]

ORIGINAL: Adrian_å_Mamma

ja de der er gullgode[:D] men utrolig nok så har jeg ingen problemer med akoratt det nå. Før jeg ble gravid derimot, da var det stopp[8D][:-]

Tabletter altså...?

Jeg har opplevd full stopp å etter at jeg begynte på blodfortynnende.Har begynt å spise activia youghurt hver dag og kjøpt en frokostblanding med bare fullkorn som jeg spiser noen skjeer med hver dag.Det har hvertfall begynt å hjelpe[;)]

Tja, yoghurt og frø har jeg jo. Linfrø er vel bra...? har sånn der havrekakli, er det bra...? Evt godt....? [8D]

ORIGINAL: **Eggerøra**

Altså ekte frukt og fiber, eller noe tabletter eller noe slikt du mener...? [8|] *dumsometbrød*[:-]

ja d er terninger som du spiser,d er fiber og frukt,alafiken og sånt noe i d liksom,rosiner osv-..veldig konsentrert da men naturlig også drikke mye vann til og gjennom dagen...husk at hvis du spiser fiberrikt men ikke får nok vann blir d hard mage.pluss du som gravid har tregere fordøyelse[;)]

Aha, da skal jeg se etter det. Har vært ganske flink å drikke vann da, kanskje litt mindre de siste dagene ... [X(]
Jotakk, merket den der tregere fordøyelses-biten gitt [>:]

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: **Eggerøra**

Tja, yoghurt og frø har jeg jo. Linfrø er vel bra...? har sånn der havrekakli, er det bra...? Evt godt....? [8D]

Linfrø skal være bra, ja! Også må du passe på å drikke masse.

Da blir det yoghurt og linfrø til kvelds [8D] og vann... og do-springing inatt [&:]

Skikkelig gode knekkebrød!!

--------------------------------------------------------------------------------

Knekkebrød:

2 dl. av:
-grov sammalt rug
-lettkokte havregryn
-havrekli
-sesamfrø
-solsikkefrø
-linfrø
-kruskakli

Tilsett deretter:
-2 tsj. salt
-7 dl. vann
- 1 spiseskje honning

Røres sammen og fordeles på 2 stekeplater på bakepapir. Deles med pizzakutter før steking og knekkes opp når de er kalde.

Stekes i 40 min. å 180 grader (varmluft).
så steker du de i 10 minutter med åpen dør
så 10 minutter med døren igjen..
de skal være helt sprø og tørre!

Anbefales på det sterkeste!!!!

Ikke bare er de fantastisk gode og lette å lage, de får fart på systemet også!

jeg tilsetter også gresskarfrø og hakkede mandler... da blir de ENDA bedre!

mmm takk for oppskrift, må handle ser jeg [:D]

Havregrøt med havrekli, linfrø og solsikkekjerner [:)]
Kiwi!!
Kaffe (kanskje ikke det som frister mest, og mengder skal man jo ikke drikke)
Modne pærer
Fysisk aktivitet
VannVannVann
Biola (drikkebiola med bringebærsmak er kjempegodt!)
Og svisker skal vel være anbefalt....

Løkke Tel [;)]

Her funker det med havregryn, melk og bringebærsyltetøy (kaldt, ikke havregrøt[:'(]). Veldig godt også[:D]

Sist svangerskap så gikk jeg på Duphalac, eller hva det nå heter, i maaange uker. Det funka veldig bra.

Ang fiber, det er masse fiber i pærer!

Lactulose som du får kjøpt på apoteket!
Sleit fælt i forrige svangeskap så no begynte eg med lactulose dagen etter positiv test.

Tror ikke det er så ille ennå at det trengs lactulose, men skal huske det om det blir verre [;)]

Takk for tips alle sammen [:D]

Back
Topp