Tips til å få baby til å sove lengre dupper?

MammaenTilE

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Marsboerne 2023
Lille er 4,5 mnd og er blitt ganske flink til å sovne selv, både på dagtid og kveldstid. På dagen sover hun derimot veldig korte dupper. Alt fra 20-45 minutter. Også er hun trøtt etter en times våkentid igjen. Noen ganger klarer jeg å vugge henne tilbake i søvn, og da kan hun plutselig sove 1,5 time. Men da må jeg være klar og tilstede når hun våkner. Noen som har tips til hvordan jeg kan få henne til å ta lengre dupper?
 
Er ikke søvnsyklusen på rundt 45 min?

Sover min i senga må han ammes i søvn igjen 1-2 ganger for å få han til å sove 2-3 timer.
I vogna sover han noen ganger 1,5-2 timer hvis jeg går hele tiden. Hvis jeg fanger opp første oppvåkning, føler jeg han sover lenger hvis han sovner igjen.
Jeg legger innsats i en hvil til dagen og får bare være litt ekstra på han de par timene det gjelder. Om det er å amme, gynge i søvn eller bare ligge ved siden av ham i senga.

Øver på å sovne selv om dagen, så har kanskje ikke noen konktete tips til deg. Jeg prøver bare å akseptere at slik er det og følge hans rytme.

Har du hørt på podcasten til foreldrerådet om søvn? De har flere episoder om det.
 
Guttungen sover power Maps på 20 minutter. Han kan sove lenger hvis vognen er i bevegelse. Sant skal sies sønnen min sovner bare hvis vi enten går tur helst over grus eller kjører bil. Han klarer ikke å sovne av seg selv. Er så misunnelig på se som har barn som klarer å sovne selv Han eldste på 9 hadde kolikk å gråt neste 20 av 24 timer. Nå er han minste også forkjølet så sutrete hele tiden han å
 
Frøkna mi sover desidert best ute. Inne sover fra 20min til 2 timer ca. Men ute sover hun lett 3 timer, selv om vognen står i ro.
 
Takk for alle tilbakemeldinger!:) her om dagen sov hun først 1,5 time i vogna nede i gangen (kjølig)!:) satt henne ut foe neste dupp, men da sov hun kun 30 minutter. Men greit nok det :)

det nye nå er at hun er blitt hakket mindre flink til å sovne selv på dagtid og har nå mye færre dupper. Men regner med det er en fase når hun jobber seg mot færre, men lengre dupper :)
 
Back
Topp