Tips til å få baby til å sove lengre dupper?

En tråd i 'April 2020' startet av AprilMamma2020, 3 Sep 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. AprilMamma2020 Forelsket i forumet Påskekyllingene 2020

Lille er 4,5 mnd og er blitt ganske flink til å sovne selv, både på dagtid og kveldstid. På dagen sover hun derimot veldig korte dupper. Alt fra 20-45 minutter. Også er hun trøtt etter en times våkentid igjen. Noen ganger klarer jeg å vugge henne tilbake i søvn, og da kan hun plutselig sove 1,5 time. Men da må jeg være klar og tilstede når hun våkner. Noen som har tips til hvordan jeg kan få henne til å ta lengre dupper?

2. Perleonske_94 Glad i forumet Marsboere 2020 Assistert-jentene

Er ikke søvnsyklusen på rundt 45 min?

Sover min i senga må han ammes i søvn igjen 1-2 ganger for å få han til å sove 2-3 timer.
    I vogna sover han noen ganger 1,5-2 timer hvis jeg går hele tiden. Hvis jeg fanger opp første oppvåkning, føler jeg han sover lenger hvis han sovner igjen.
    Jeg legger innsats i en hvil til dagen og får bare være litt ekstra på han de par timene det gjelder. Om det er å amme, gynge i søvn eller bare ligge ved siden av ham i senga.

Øver på å sovne selv om dagen, så har kanskje ikke noen konktete tips til deg. Jeg prøver bare å akseptere at slik er det og følge hans rytme.

Har du hørt på podcasten til foreldrerådet om søvn? De har flere episoder om det.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  3. håndballelsker Forelsket i forumet

Guttungen sover power Maps på 20 minutter. Han kan sove lenger hvis vognen er i bevegelse. Sant skal sies sønnen min sovner bare hvis vi enten går tur helst over grus eller kjører bil. Han klarer ikke å sovne av seg selv. Er så misunnelig på se som har barn som klarer å sovne selv Han eldste på 9 hadde kolikk å gråt neste 20 av 24 timer. Nå er han minste også forkjølet så sutrete hele tiden han å

• Hjertelig Hjertelig x 2
  4. Frk. Gamlemor Glad i forumet Påskekyllingene 2020

Frøkna mi sover desidert best ute. Inne sover fra 20min til 2 timer ca. Men ute sover hun lett 3 timer, selv om vognen står i ro.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  5. AprilMamma2020 Forelsket i forumet Påskekyllingene 2020

Takk for alle tilbakemeldinger!:) her om dagen sov hun først 1,5 time i vogna nede i gangen (kjølig)!:) satt henne ut foe neste dupp, men da sov hun kun 30 minutter. Men greit nok det :)

det nye nå er at hun er blitt hakket mindre flink til å sovne selv på dagtid og har nå mye færre dupper. Men regner med det er en fase når hun jobber seg mot færre, men lengre dupper :)

Del denne siden