Tips til å dryppe øynene

Snowy

Glad i forumet
Lillemann har fått øyekatarr som så mange andre, men vi sliter skikkelig med å få dryppet øynene hans! Han kniper igjen og hylgriner bare han ser oss komme med pipetten [:(] Noen som har tips til hva vi kan gjøre for å få i dråpene??

Holde han på ryggen når du drypper, også selv om han holder øyene igjen så drypper du i øyekroken. for til slutt må han kikke å da renner det inn på øyene. Men du må jo selvfølgelig holde han med litt makt. ikke noe gøy, men de små vet jo ikke til sitt beste.

Masse lykke til[:)]

Bm er veldig plaget med det. han er heldigvis så stor no at han skjønner det hjelper selv om det ikke er noe godt. men måtte bare legge han på ryggen. satt foten min over armane hannes, var forsåvidt ikke borti kroppen hannes, bare sånn at han ikke hadde mulighet til å ta armane opp å rive vekk mine hender. hodet ned på siden å lukte opp øyet. har lært mej en tekinkk som låser han fast uten at ej må bruke makt. bare sperrer han på en måte.

ORIGINAL: Lilletrampepus

Sander får antibiotika nå - mot sin vilje.. Da legger jeg han på ryggen, med hodet hans mellom lårene sånn at jeg får holdt det noenlunde rett, og armene under beina mine. (Høres helt forferdelig ut ser jeg nå [8D]) Det er eneste måten vi får gjort det her på, så tenkte å bare slenge ut.

God bedring til Jakob!

Hørtes fælt ut, ja, men det var lurt!! Hadde stoooore problemer når Eskil hadde øyebetennelse. Måtte være minst 2 for å holde han..

Det lureste er å bare dryppe rett i øyekroken, selv om øynene er igjen. Vent med å reise opp barnet til det har lukket opp øynene. Noen skjønner at de kan riste på hodet før de åpner øynene, da bør du nok ta en finger oppå øyelokket, så barnet må lukke opp øynene.

ORIGINAL: Snowy

Lillemann har fått øyekatarr som så mange andre, men vi sliter skikkelig med å få dryppet øynene hans! Han kniper igjen og hylgriner bare han ser oss komme med pipetten [:(] Noen som har tips til hva vi kan gjøre for å få i dråpene??

Æsj, øyekatarr er noe dritt! Halvor har også det, men det gikk relativt greit å dryppe (får se hvordan det går i morgen tidlig med salven...)!

Da henrik hadde øyekatarr da han var liten, så var d lite populært å ta dråper. Det vi gjorde var at han lå på fanget mitt. Jeg hadde ei leike, fjernkontroll, et eller annet som tar oppmerksomheten, vifter med den over hodet, litt bak hodet. Da ser jo ungen automatisk etter hva j har i hånda og da han så bakover og hadde vidåpne øyne, så fikk j i dråpene. Men man må være kjapp [:D]

Lykke til!

Her var det masse gode tips, tusen takk! Skal prøves ut i dag og se om noe funker her for vi er nå egentlig på dag 2 av behandlingen men har fortsatt ikke lyktes å få i en eneste liten dråpe...[:(]

her funker d å legge ned barn i fanget som i amme /sove stilling, barnet har en arm bak å ryggen til mammaen og mamma bruker sin arm å den siden til og holde den andre armen og samtidg støtte hode inn til brykstet eller magen men den frie hånden blir brukt til å dryppe med.

flere bruker og den måten bare sittende til å mate barna uten stol.

funka fint å begge minien å spes første mann var ikke så villig til å bli drypet men ga seg kjapt fordi han ble så løst.

lykke til.

Back
Topp