Tips til «spillkonsoll» for bevegelse?

Myra90

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Marshmallows2021
Junibollene 2023
Hei!
Jeg og typen har lurt litt på om vi skal kjøpe oss noe tv-spill/spillkonsoll. Har ikke hatt det siden barndommen, da hadde vi vel først Nintendo 64 og etterpå PlayStation 2 om jeg ikke husker feil!

Nå vet jeg at det finnes konsoller som «ser» deg og man kan styre spillet med kroppen. Jeg ser for meg at jeg kunne fått rørt meg litt mer med en sånn maskin i hus, samtidig som det er gøy:)

Men hvilke maskiner finnes, og hvilket ekstra tilbehør må man eventuelt ha?
Synes det er veldig vanskelig å bli klok av googling, så håper noen har litt kunnskaper her inne:)

Har ikke så mye personlig erfaring, men sønnen min har PS4 og har PS4 move kontroller. Han synes det er veldig gøy :) Har ikke prøvd det selv, men tror de sko være veldig greie :)

Har ikke så mye personlig erfaring, men sønnen min har PS4 og har PS4 move kontroller. Han synes det er veldig gøy :) Har ikke prøvd det selv, men tror de sko være veldig greie :)
Takk for tips! Da skal jeg søke opp den spesifikt og lese litt☺️

Den begynner å bli en del år nå, men det kan være verdt å sjekke ut Nintendo Wii på Finn.no der er utvalget av den type spill ganske så stort.

Ville nok satse på Nintendo switch og så kjøpe spillet ringfit adventure til (det nødvendige ekstrautstyret følger med spillet.) Nintendo er jo nok dem som har gjort mest suksess på konsoller med teknologi for bevegelsesspill.

Vi har det. det er veldig gøy og er faktisk ganske god trening:)

https://www.google.com/amp/s/www.gamereactor.no/amp/ring-fit-adventure-anmeldelse/

Takk for god informasjon! Leste artikkelen, og ble brått litt usikker på om det blir for heavy for meg:hilarious: Jeg skrev jo ikke noe om det i hovedinnlegget, men jeg har nedsatt funksjonsevne spesielt i beina, så spørs om store krav til løping og knebøy blir i meste laget! :bag: Isåfall veldig greit at jeg leste dette før jeg gikk til innkjøp:p

Den begynner å bli en del år nå, men det kan være verdt å sjekke ut Nintendo Wii på Finn.no der er utvalget av den type spill ganske så stort.

Ja, kanskje Wii vil være «nok» for meg, der er det vel mest hendene/overkroppen man bruker? Er vel noe som heter X-box kinect også, det hadde de på et rehabiliteringssenter jeg var på, gøy det og men husker kanskje at det kameraet var litt lite følsomt og ikke fikk med seg alle bevegelsene..:bookworm:

Takk for god informasjon! Leste artikkelen, og ble brått litt usikker på om det blir for heavy for meg:hilarious: Jeg skrev jo ikke noe om det i hovedinnlegget, men jeg har nedsatt funksjonsevne spesielt i beina, så spørs om store krav til løping og knebøy blir i meste laget! :bag: Isåfall veldig greit at jeg leste dette før jeg gikk til innkjøp:p

Den tilpasser seg deg og kroppen din i introen, så det ville jeg ikke være bekymret for:) man kan også velge spill ut fra hvilke øvelser man vil utføre:) det er ikke bare det adventurespillet, det følger masse andre spill med også, i tillegg til vanlige teningssesjoner.

Den tilpasser seg deg og kroppen din i introen, så det ville jeg ikke være bekymret for:) man kan også velge spill ut fra hvilke øvelser man vil utføre:) det er ikke bare det adventurespillet, det følger masse andre spill med også, i tillegg til vanlige teningssesjoner.

Ok, så bra☺️ Da skal jeg ikke utelukke det helt enda, men tenker nå etter å ha sett litt på finn.no, at kanskje at Wii er tilstrekkelig for oss siden vi ikke har noe å sammenligne med fra før, og at det kanskje blir litt billigere å kjøpe inn.

Ok, så bra☺️ Da skal jeg ikke utelukke det helt enda, men tenker nå etter å ha sett litt på finn.no, at kanskje at Wii er tilstrekkelig for oss siden vi ikke har noe å sammenligne med fra før, og at det kanskje blir litt billigere å kjøpe inn.

Ja, Wii er sikkert ikke dumt å starte med:)

Går nok ikke under spillkonsoll, men vi har VR-brillene oculus quest 2 med spillet beat saber på. Blir god og varm av noen runder med det og så er det veldig gøy :joyful:

Går nok ikke under spillkonsoll, men vi har VR-brillene oculus quest 2 med spillet beat saber på. Blir god og varm av noen runder med det og så er det veldig gøy :joyful:
Anbefales helt klart

Back
Topp