Tips som hjelper mot kvalme

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
De siste dagene har kvalmen dukket opp, og jeg er ikke bare litt kvalm, men svært uvel! Hadde det på samme måten under sist svangersskap også, og fant ingenting som hjalp mot det. Noen som har tips som faktisk fungerer?

Lurer jeg også på. Nå er det andre dagen med ekstrem kvalme å værst på jobb pga masse matlukter. Jeg vet at å spise, men går et kvarter så kommer kvalmen.
Havfruen88: Har du prøvd ut masse forskjellige halsdrops?
Når jeg hadde kvalme tidligere hjalp dette, men ikke nå.

Havfruen88 skrev:
De siste dagene har kvalmen dukket opp, og jeg er ikke bare litt kvalm, men svært uvel! Hadde det på samme måten under sist svangersskap også, og fant ingenting som hjalp mot det. Noen som har tips som faktisk fungerer?

Jeg og ønsker tips... er og ekstrem kvalm og uvel for tiden :(

litjejenta skrev:
Lurer jeg også på. Nå er det andre dagen med ekstrem kvalme å værst på jobb pga masse matlukter. Jeg vet at å spise, men går et kvarter så kommer kvalmen.
Havfruen88: Har du prøvd ut masse forskjellige halsdrops?
Når jeg hadde kvalme tidligere hjalp dette, men ikke nå.

Nei, halsdråps har jeg ikke prøvd. Så det skal jeg prøve med en gang! Tusen takk for det tipset!

Trenger noe som virkelig hjelper, ved tanke på at jeg har muntlig eksamen i morgen. Livredd for at jeg må springe ut underveis for å spy! :/

Har prøvd å spise lite, mye, men det hjelper ihvertfall ikke. Føler jeg sitter med spyet i munnen hele tiden! Ekkelt! Orker ikke tanken på flere uker til med dette.

Skulle gjerne gitt dere fantastiske tips jenter, men dessverre gjelder det bare å finne fram til det som gjør kvalmen lettest å bære. For meg var det i forrige svangerskap en bestemt type frokostblanding med minst mulig melk, og masse horisontal hvile. Eneste som funka. Pluss at samboer måtte ut av huset en stund for å drikke kaffe. Klarte ikke lukta!

Kleo79 skrev:
Skulle gjerne gitt dere fantastiske tips jenter, men dessverre gjelder det bare å finne fram til det som gjør kvalmen lettest å bære. For meg var det i forrige svangerskap en bestemt type frokostblanding med minst mulig melk, og masse horisontal hvile. Eneste som funka. Pluss at samboer måtte ut av huset en stund for å drikke kaffe. Klarte ikke lukta!

Haha! Mannen min har fått pizzanekt! orker ikke lukten av nystekt ferdigpizza :P Har prøvd med frokostblandinger, salte kjeks, middag til frokost, youghurt, osv, men har ikke funnet vidunderkuren enda.. Har hørt at det er et armbånd som skal hjelpe, noen som vet om dette faktisk fungerer?

Kvalmen er vel verdt resultatet man får til slutt! :)

Havfruen88 skrev:

Kleo79 skrev:

Haha! Mannen min har fått pizzanekt! orker ikke lukten av nystekt ferdigpizza :P Har prøvd med frokostblandinger, salte kjeks, middag til frokost, youghurt, osv, men har ikke funnet vidunderkuren enda.. Har hørt at det er et armbånd som skal hjelpe, noen som vet om dette faktisk fungerer?

Kvalmen er vel verdt resultatet man får til slutt! :)

Det er verdt det, ja :) Vet at armbåndet funker på noen. På meg hadde det ingen effekt i de hele tatt. Er viktig å få i seg litt mat selv om man blir kvalm, da. Blir enda kvalmere av å ikke spise.

jeg bruker sånne accupressure armbånd - seaband.. kjøpt på apoteket.. de tar noe av kvalmen.. men ikke alt dessverre..så er det å spise rista loff.. og mer rista loff.. og enda mer rista loff.. litt avveksling med sjokoladepålegg på... utrolig nok.. og mer rista loff...

Her blir jeg kvalm fordi jeg blir sulten, men vanskelig å få i seg mat når man er kvalm... :S
Eple er det eneste jeg får i meg på mårran, men har ikke funnet noe som funker sånn veldig egentlig. De sier det kan være lurt med en kopp te og noen tørre kjeks før man står opp på mårran, men det forutsetter jo at man har noen til å lage den teen da... :P

jeg tar B6 vitaminer hver morgen, syntes det hjelper. I tillegg er det mange som sier at ingefær er bra mot kvalme.

Linnda skrev:
jeg tar B6 vitaminer hver morgen, syntes det hjelper. I tillegg er det mange som sier at ingefær er bra mot kvalme.

Tror nok at ingefær kan funke, men jeg spydde av lukta av ingefær. Den rakk dermed aldri inn i min munn for å hjelpe til med kvalmen :)

Jeg lager iste på kvelden før jeg legger meg. (Sånn pose mann blander ut med vann) Så setter jeg den i kjøleskapet til dagen etter. Da har jeg kaldt frisk iste som jeg kan drikke med en gang jeg står opp :)) Det hjelper hos meg i vertfall :) Vann med sitron er også veldig godt når man føler seg litt uvel :) 

Takk for tips alle sammen! :D

Jeg har funnet ut at den rød smoothien fra Bendit hjelper meg, særlig på morgningen... :)

Back
Topp