Tips sjokoladekake?

Strikkefrue

Forumet er livet
Himmelbarn
Maiblomstene 2017
Jeg er rett og slett en ganske så elendig baker, og safer alltid med de to kakeoppskriftene jeg alltid baker (ostekake og gulrotkake). :)

Om en måneds tid har sønnen bursdag, og han ønsker seg selvsagt sjokoladekake. Så: kan noen tipse meg om en oppskrift på en saftig sjokoladekake? (De jeg har laget tidligere blir så tørre). Linker til oppskrift, eller hele oppskrifter, mottas med stor takk :)

Gå inn på godt.no og søk på "saftig sjokoladekake med glasur". Den oppskriften brukte jeg sist jeg lagde sjokoladekake, og det er den beste sjokoladekaka jeg har smakt :)

Følg nøye med de siste minuttene da det går veldig fort fra litt for lite til litt for mye stekt... :) Heller ta den ut litt for tidlig enn litt for seint!

Jeg digger å lage kladdkake. Den kan ikke bli feil men er klissete så kanskje ikke helt til barn :)

Toro langpanne kake :D Har bakt mange forskjellige sjokoladekaker, men bare Toro sin jeg er fornøyd med :) Og blir alltid spurt etter oppskrift...

Toro sin er kjempe god:) også er den jo uten guten også. Hvis man har behov for å bake uten det:)

Gå inn på godt.no og søk på "saftig sjokoladekake med glasur". Den oppskriften brukte jeg sist jeg lagde sjokoladekake, og det er den beste sjokoladekaka jeg har smakt :)

Følg nøye med de siste minuttene da det går veldig fort fra litt for lite til litt for mye stekt... :) Heller ta den ut litt for tidlig enn litt for seint!

Skal prøves til helga, og blir den ikke vellykket så får jeg gå for Kalle Klovns tips om Toro sjokoladekake:p

Last edited:
Back
Topp