Tips/råd ang flytte baby på eget rom

Lykken_er_4

Blir kjent med forumet
JuniJubel2021
Nå er lillegull 8 1/2 mnd og jeg har sluttet å amme på natten, tilbyr vann.
Tenkte nå å snart få han på eget rom og lurte på om noen har tips og råd for å prøve å gjøre det best mulig?
Han har nå i det siste plutselig begynt å grine mer på natten og spesielt 1-2 timer etter han er lagt, ellers alltid vært flink til å sove (typ våkne 2-3 ganger).

Legger til at vi har aldri samsovet, altså han har ligget i egen seng hele tiden.
Og fortsatt ingen tenner [emoji85] vet ikke om kanskje derfor han er mer urolig?
Ikke vet jeg.

Ønsker bare at overgangen til eget rom skal gå mest mulig greit [emoji4]
Tips og råd tas imot med stor takk!
 
Jeg bytter over til eget rom nyttårsaften på lillesjefen.
Ordnet rommet hans og ferdig med det. Ikke noe hokuspokus [emoji4] snakket bare om det til han, og når det var kveld så var det kveld [emoji4] gjorde ingenting annerledes iht legging når han skulle sove på eget rom for første gang [emoji4]
Ammer enda på natta, så må innom titt og stadig, men det gjør ingenting [emoji4]
Aldri samsovet her heller, noe som gjorde overgangen myyyye enklere [emoji4]

Gjorde akkurat det samme med eldstemann [emoji4]
 
Jeg bytter over til eget rom nyttårsaften på lillesjefen.
Ordnet rommet hans og ferdig med det. Ikke noe hokuspokus [emoji4] snakket bare om det til han, og når det var kveld så var det kveld [emoji4] gjorde ingenting annerledes iht legging når han skulle sove på eget rom for første gang [emoji4]
Ammer enda på natta, så må innom titt og stadig, men det gjør ingenting [emoji4]
Aldri samsovet her heller, noe som gjorde overgangen myyyye enklere [emoji4]

Gjorde akkurat det samme med eldstemann [emoji4]

Det hørtes jo veldig enkelt ut [emoji85]
Og lille hadde våknet ikke noe mer enn vanlig når han fikk eget rom? [emoji4]
 
Jeg samsover med snuppa, men ikke før det er leggetid for meg. Så hun har sovet i egen seng alltid på kvelden. Hun fikk eget rom 2 januar. Har ikke merket noen forskjell! Men hun har alltid våknet endel ganger. Samsover fortsatt på natta[emoji28][emoji28][emoji85]
 
Har du prøvd? Vi gjorde egenglig ikke noe annerledes. Tror det er lurt å beholde de samme rutinene rundt leggingen. Jeg sørger for at hun er god og mett (fast føde og amming før kveldsstellet) før hun legger seg.

Her lå babyen (nå 8 mnd) i egen seng helt inntil min seng til desember. Tidligere tok jeg henne alltid opp for å amme henne når jeg la meg. En gang i desember begynte vi å legge henne i sprinkelseng på eget rom når hun la seg i 7-8-tiden, og jeg fortsatte å ta henne opp for amming når jeg la meg, og deretter sov hun resten av natten ved siden av meg. Over nyttår sluttet jeg å ta henne opp for amming når jeg la meg, og ble redd første morgenen da hun ikke hadde våknet på 11 timer. Nå sover hun i strekk 11-12 timer nærmest hver natt. Så både hun og jeg sover bedre.
 
Har du prøvd? Vi gjorde egenglig ikke noe annerledes. Tror det er lurt å beholde de samme rutinene rundt leggingen. Jeg sørger for at hun er god og mett (fast føde og amming før kveldsstellet) før hun legger seg.

Her lå babyen (nå 8 mnd) i egen seng helt inntil min seng til desember. Tidligere tok jeg henne alltid opp for å amme henne når jeg la meg. En gang i desember begynte vi å legge henne i sprinkelseng på eget rom når hun la seg i 7-8-tiden, og jeg fortsatte å ta henne opp for amming når jeg la meg, og deretter sov hun resten av natten ved siden av meg. Over nyttår sluttet jeg å ta henne opp for amming når jeg la meg, og ble redd første morgenen da hun ikke hadde våknet på 11 timer. Nå sover hun i strekk 11-12 timer nærmest hver natt. Så både hun og jeg sover bedre.

Har ikke prøvd ennå, men tror vi prøver i løpet av neste uke.
Han har alltid ligget i egen seng ved siden av vår seng, så håper det kommer til å gå greit.
Hvis ikke så får vi ta det derfra :)
Dette er min første og har ammet på natt frem til nå nylig, og da av praktiske grunner hatt han inne på vårt rom.
Tenkte nå som jeg ikke ammer på natt lengre at det er på tide å flytte han til sitt rom.
Men han våkner fortsatt noen ganger i løpet av natta og griner, vanskelig å roe han... så vi får ta det som det kommer :)
 
Har ikke prøvd ennå, men tror vi prøver i løpet av neste uke.
Han har alltid ligget i egen seng ved siden av vår seng, så håper det kommer til å gå greit.
Hvis ikke så får vi ta det derfra :)
Dette er min første og har ammet på natt frem til nå nylig, og da av praktiske grunner hatt han inne på vårt rom.
Tenkte nå som jeg ikke ammer på natt lengre at det er på tide å flytte han til sitt rom.
Men han våkner fortsatt noen ganger i løpet av natta og griner, vanskelig å roe han... så vi får ta det som det kommer :)

Da er det bare å prøve seg fram. Du finner nok ut hva som funker best for din gutt.

Min våknet mer da hun lå ved siden av meg enn hun gjør nå når hun sover på eget rom. Jeg tror at lukten av meg kanskje kan gjøre at hun våknet mer, og kanskje samboers snorking. Både hun og jeg sover bedre nå når hun sover på eget rom.
 
Back
Topp