Tips om reisemål under pappaperm?

Målla

Glad i forumet
Vi har lyst til å ta fire uker pappaperm sammen, og benytte sjansen til å reise litt langt bort. Er det noen som har tips eller erfaringer? Vi kommer nok til å reise i mars/april - og er så langt tidlig i tenkefasen. Har diskutert alt fra Kanariøyene til Karibien eller Sør-Amerika.

Mexico. PLaya del carmen! men sjekk hvordan det er der når orkanene har passert!

Florida eller California.

Hmm, der såg det kjempefint ut, men det er kanskje litt "kjølig" i mars/april? Vi diskuterer forskjellige alternativer, både badeferie og stader  der  det gjerne ikkje er så varmt enno, men der det er mykje forskjellig å sjå i løpet av nokre veker. Verda er jo full av fantastiske plasser. [:)]

Andre som har tips om plassar dei har vore på lengre reiser med barn?

Visste det kom til å komme ein slik kommentar. [;)] Men vår situasjon er annleis, eg er aktiv jobbsøkar, og sidan vi ikkje veit om eg har jobb å gå i når permisjonen er over har vi bestemt oss for å benytte sjansen til å kose oss sammen som familie på ein måte vi gjerne ikkje vil få seinare.

Så: reisemål nokon?

Kan sterkt anbefale Tenerife, spesielt Los Christianos. Perfekt temperatur (men kan muligens bli litt varmt mot slutten av april..), ganske kort vei fra flyplassen (veldig greit når man har liten bebis med seg), veldig pent og rent, barnevennlig og sikkert, i tillegg til at det er Spania/EU (godt samarbeid med Norge, kan engelsk, sykehusene har bra standard). Heller ikke noe partybråkested når det er utenfor sesongen. Gran Canaria er mye det samme, men litt for 'norskt' i Arguineguin etter min smak (og også lenger fra flyplassen og en smule varmere)
Ving har forresten happy baby hotell i Fanabe på Tenerife (ikke vært der selv, men et vennepar reiste til Tyrkia med ving og happy baby og var storfornøyde)
Et annet vennepar var i Thailand og kan sterkt anbefale det. Utrolig mange steder å velge mellom, så ikke helt lett å bestemme seg.. :) God tur

ORIGINAL: Mamman til my!

Hjelper deg å dytte, som plaster på såret for det negative innlegget mitt [&o][;)]

Du er tilgitt! [:D] Egentlig er eg veldig enig i det du seier, og ønskesituasjonen hadde vore å kunne fordele slik som de gjorde. Håper jobbsituasjonen min er langt betre ved neste barn, då vert det nok andre boller for pappa også.

Til dykk andre: tusen takk for fine tips, eg tek gjerne imot fleire!

ORIGINAL: Oline

Vi brukte også pappaperm-perioden til deilig familie-tid.
Han tok perm i jula, sånn at vi fikk feire sammen, sammen med familiene våres. Det har vi aldri angra på.

Reiste til hjemstedet vårt vi, da.
Regner ikke med at dere vil dit[:D]

Du kan jo høyre med svigers om dei har lyst på besøk ein månads tid! [:D][:D]

Bodde i Australia noen år og hadde det vært min ferie så hadde jeg dratt tilbake dit!!! LAAAAANG flytur da, men....

Mm, det er akkurat det. Det blir det også om vi går for Thailand eller Sør-Amerika/Karibia. Nokon som har erfaring med så lange flyturar med barn på 4-5 mnd? Ser for meg at det ikkje er heilt ideelt, akkurat...

Back
Topp