Tips om bæretøy

Tiril123

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
Jeg har ei lita ei fra før, og da hu ble født brukt jeg er elestisk sjal som var gull de første månedene.(har også brukt ergobaby 360 bæresele etter dette). Det fungerte i og for seg greit, men synes det var noe tungvindt å knyte hver gang, og har også ønsket meg et litt mer ammevennlig bæretøy. Nå når nr. 2 kommer tenker jeg bæretøy er enda viktigere, da jeg ser for meg multitasking med legging av storesøster med baby på magen :Heartred

Jeg er medlem av bæregruppe på facebook, og har inntrykk av at det finnes et haaaav av ulike alternativ. Så, dere erfarene bæremødre, noen med erfaring med et bæretøy som er lett og ta av og på, som kan brukes fra nyfødt og som er lett å justere i høyde så amming blir lettvindt? :happy:

Jeg har svært begrenset erfaring med bæretøy, men kjøpte meg et brukt hybridsjal (til 200 kr) før frøkna mi kom, og det var det mest verdifulle jeg eide de første 7 mnd! Det er knytefritt, og egentlig bare to slags "tubeskjerf" som man hiver over hode/skulder hver sin vei :) Jenta mi ville ikke ligge i vogn eller vugge, og klarte bare sovne på meg. Husker ikke om jeg ammet så mye i det, og det er jo ikke justerbart.. Mulig det blir litt for "enkelt" for din bruk, men for meg var det helt perfekt :)

Sjalet er fra babylonia og heter Tri-Cotti.

Se lenke: https://www.babylonia.eu/en/baby-slings/tri-cotti

Caboo close er kjempeenkelt sjal som er knytefritt da! ( og billig) og så er det så bra for hoftene deres og bære ( så lenge det er ergonomisk) regner med du vet det. Men styr unna uergonomisk bæretøy typ babybjørn :)

Caboo close er kjempeenkelt sjal som er knytefritt da! ( og billig) og så er det så bra for hoftene deres og bære ( så lenge det er ergonomisk) regner med du vet det. Men styr unna uergonomisk bæretøy typ babybjørn :)
Jeg hadde babybjørn. Kunne ikke bruke den. Gjorde vondt med en gang i rygg, nakke og skuldre. Brukte ikke sånn på de to siste pga veldig dårlig erfaring med nr en

Nå er jeg den sære bæremammaen som bruker sjal :hilarious: men close caboo eller caboo close som nevnt over er veldig grei å bruke :) da er det ingen knytting bare stramming

Takk for tips! Den skal sjekkes ut :D

Jeg hadde babybjørn. Kunne ikke bruke den. Gjorde vondt med en gang i rygg, nakke og skuldre. Brukte ikke sånn på de to siste pga veldig dårlig erfaring med nr en

Og direkte skadelig på barn som har hofteprobem
( typ hoftedysplasi)

Nå er jeg den sære bæremammaen som bruker sjal :hilarious: men close caboo eller caboo close som nevnt over er veldig grei å bruke :) da er det ingen knytting bare stramming
Det er da vell ikke sært :p jeg har egentlig lyst til å bli flinkere på sjal, men er redd jeg ikke vil bruke det så ofte fordi det er mer jobb å "komme i gang". Men hvem vet, kanskje en gang i fremtiden :rolleyes:

Jeg har en baby k’tan liggende (sånn hybridsjal, ferdigknytt). Gleder meg til å bruke :)

Kommer til å bruke sele:) babybjørn tror jeg den hette den med nr 1:)

Har elastisk bæresjal til nyfødt perioden. Kjøper nok ein caboo, hørt mykje positivt om den :-)
Har nokon vevde sjal etter sist.
Ellers fornøyd med manduca og tula bæresele når småen vokser til.
Gleder meg til bæring igjen!
Anbefaler ikkje baby björn, det finnes så mykje bedre bæretøy i jungelen!

Har elastisk bæresjal til nyfødt perioden. Kjøper nok ein caboo, hørt mykje positivt om den :)
Har nokon vevde sjal etter sist.
Ellers fornøyd med manduca og tula bæresele når småen vokser til.
Gleder meg til bæring igjen!
Anbefaler ikkje baby björn, det finnes så mykje bedre bæretøy i jungelen!
Manduca er interessant! Men den kan ikke benyttes fra starten, kan den? :)

Manduca er interessant! Men den kan ikke benyttes fra starten, kan den? :)
Nei, den passer best fra 4-6 mnd. Var veldig fornøyd med den.
Har også lyat til å prøve tula free-to- grow. Den får masse positive tilbakemeldinger!

Sniker fra november. Jeg har Caboo close, den brukes HELE tiden. [emoji4][emoji108] Veldig rask og enkel å få på (og det er viktig når ungen er krakilsk på IKEA, f.eks. [emoji23]).

Jeg har også Carboo Close og brukte den masse med min første fødte. I en periode var det den eneste plassen hun sov på dagtid. Brukte den til hun var rundt 6-8 måneder. Kommer til å bruke den denne gangen også. Veldig enkel å ta på, enkel å vaske og behagelig å ha på.

Da har jeg kjøpt en close caboo :D gleder meg til å få den og bruke den :D

Back
Topp