Tips og triks for å være alene med to under 2 år

Fiffii

Elsker forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Septemberlykke 2024
Tenkte vi kunne dele litt tanker, tips osv. rundt det å ha to relativt små :D

Så langt har jeg kun tenkt at det å ha noe å sove i med hank for baby, typ najell sleep carrier, vil være kjekt for å få begge med rundt omkring, typ opp og ned trapp osv.
 
Har kjøpt en moonboon (skjønner at det ikke er for alle pga pris) for å ha en plass å legge baby mens storesøster er hjemme, siden jeg ikke får like god tid til å vugge og bysse selv hele tiden.

Skal også ha mat liggende klart, for å kunne sette storesøster i stolen og la henne spise mens jeg ammer. Kan såklart ikke planlegge alle ammestundene slik, men sånn at storesøster føler at baby spiser samtidig som henne og at jeg får litt ammefred. Ha oppskjært frukt, ferdige pastasalater, gryter osv til henne. Jeg bruker mange av oppskriftene til barebrabarnemat, er kjempefornøyd med dem. Usikker på hvordan jeg skal få gjort klesvask med begge hjemme, uten at storesøster piller på baby. Er nok ikke så lett å samkjøre lur
 
Har kjøpt en moonboon (skjønner at det ikke er for alle pga pris) for å ha en plass å legge baby mens storesøster er hjemme, siden jeg ikke får like god tid til å vugge og bysse selv hele tiden.

Skal også ha mat liggende klart, for å kunne sette storesøster i stolen og la henne spise mens jeg ammer. Kan såklart ikke planlegge alle ammestundene slik, men sånn at storesøster føler at baby spiser samtidig som henne og at jeg får litt ammefred. Ha oppskjært frukt, ferdige pastasalater, gryter osv til henne. Jeg bruker mange av oppskriftene til barebrabarnemat, er kjempefornøyd med dem. Usikker på hvordan jeg skal få gjort klesvask med begge hjemme, uten at storesøster piller på baby. Er nok ikke så lett å samkjøre lur
Smart med litt «meal prep» og skape følelse av at de spiser samtidig! Og elektrisk hengevugge er gull :D Vi har nature sway, og den blir nok enda mer nyttig nå, enn med første:love7 Hva blir aldersforskjellen på dine?
 
Har kjøpt en moonboon (skjønner at det ikke er for alle pga pris) for å ha en plass å legge baby mens storesøster er hjemme, siden jeg ikke får like god tid til å vugge og bysse selv hele tiden.

Skal også ha mat liggende klart, for å kunne sette storesøster i stolen og la henne spise mens jeg ammer. Kan såklart ikke planlegge alle ammestundene slik, men sånn at storesøster føler at baby spiser samtidig som henne og at jeg får litt ammefred. Ha oppskjært frukt, ferdige pastasalater, gryter osv til henne. Jeg bruker mange av oppskriftene til barebrabarnemat, er kjempefornøyd med dem. Usikker på hvordan jeg skal få gjort klesvask med begge hjemme, uten at storesøster piller på baby. Er nok ikke så lett å samkjøre lu
16 mnd mellom mine. Slyngevugge var genialt! Og Sleepytroll på lekeplassen eller ute sånn at storebror fikk oppmerksomhet! Og la storebror (eller søster) hjelpe til og få masse skryt!
 
Smart med litt «meal prep» og skape følelse av at de spiser samtidig! Og elektrisk hengevugge er gull :D Vi har nature sway, og den blir nok enda mer nyttig nå, enn med første:love7 Hva blir aldersforskjellen på dine?
21 mnd :happy: Storesøster begynner I barnehage når hun er 23 mnd da, så jeg er bare hjemme med de alene til november
 
Back
Topp