Tips og råd

• Trådstarter Trådstarter UventetMamma
  • Opprettet Opprettet
U

UventetMamma

Guest
Hei! Etter en del vondt i mage å bryster uten å få mensen tok jeg en test på tirsdag som var positiv. Hadde IKKE ventet det og er rimelig sjokka enda.. Dro til legen på onsdag å har nå blitt kalt inn til ultralyd på tirsdag 4/11. For å finne ut hvor langt jeg er på vei. Har ikke regelmessig mens så legen regna ut fra siste mens at jeg kansje var 15 uker på vei. Er utrolig spent og nervøs.. Har også drukket alkohol sist nå i helgen. Noen som har noe råd eller noe så jeg kan forberede meg litt? Er så sykt nervøs for at d er noe galt med babyen. Dette blir min første så har aldri vært på ultralyd før.

Jeg tipper dette går helt fint jeg :) Masse lykke til på ultralyd, det blir spennende :) Skjønner at det kan være et lite sjokk siden det ikke var planlagt, men kanskje du syns det er litt greit allikevel?

Lykke til på UL. Vet det er et irriterendes råd å få; men prøv å ikke stresse så mye :)

Så spennende :) Prøv å tenk så positivt som mulig. Dette ordner seg. Når det gjelder alkoholen, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Hvis du har drukket litt en dag eller to, så er det ikke sikkert at det har gjort noe skade. Det hadde vært verre om du drakk hver dag eller hver helg :) Lykke til!

Takk for svar!
Har prøvd å ikke tenke så mye på det, men det er litt vanskelig.. Ei venninne av meg som allerede har en liten gutt har avslørt meg, så hun bli med på UL siden kjæresten min er på jobb fram til onsdag :)

Takk for svar!
Har prøvd å ikke tenke så mye på det, men det er litt vanskelig.. Ei venninne av meg som allerede har en liten gutt har avslørt meg, så hun bli med på UL siden kjæresten min er på jobb fram til onsdag :)
Spennende! Håper du gleder deg mer enn du gruer deg :)

Om du er 15 uker på vei, kan de ta vanlig ul, (de tar innvendig tidlig i graviditeten) og du kan regne med å se en spire som, hvis den er våken, spreller og styrer på :)

Ingenting å grue seg til, om du har drukket bare få ganger tror jeg du skal være max uheldig om det skulle ha påvirket fosteret.

Lykke til! :D

Lykke til med ultralyd i dag! :) Babyen har det nok gått helt fint med, er nok mange som har drukket alkohol før de har funnet ut at de har vært gravide :)

Back
Topp