Tips og råd tråd igjen..

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
No når noen har født.. vi andre nærmer oss.. er det ikkje greit med tips og råd tråd i igjen? :)

Tips.. flaske sterilisator! Såå mye bedre enn å koke flaskene :)

- om baby blir forkjøla har de "snått suger" på apoteket.. har ikkje prøvd den siden eg ikkje visste om den på den tiden.. men fått den anbefalt av flere:)

- amming/flasking.. det kan være lurt om baby sovner og våkner med en gang du skal ligge h*n fra deg å ha et teppe/dyne som h*n ligger på under mating.. for då merker ikkje baby at du flytter h*n over på et annet sted så godt:)

de har også ammeseng.. aldri prøvd og egentlig ikkje visst noe om før karinness fekk tips om det i dag her inne :D

Noen som har tips til ka eg må kjøpe inn av det "vanlige" som kan være greit å ha i beredskap? Bleier har vi..
Og tenkte å kjøpe inn 2-3 kan1 og malt ekstrakt..
Noe mer sånne type ting som er greit å ha?

Noen som har tips til ka eg må kjøpe inn av det "vanlige" som kan være greit å ha i beredskap? Bleier har vi..
Og tenkte å kjøpe inn 2-3 kan1 og malt ekstrakt..
Noe mer sånne type ting som er greit å ha?

hva er 2-3 kan1 og malt ekstrakt og hva brukes dette til ? :P

hva er 2-3 kan1 og malt ekstrakt og hva brukes dette til ? :P
Hehe skulle stå nan1, det er morsmelk erstatning.. greit å ha tilfelle noe skulle skje.. malt ekstrakt er noe brunt 'griseri' :p som man blander i melken ved forstoppelse :)

Vaskbart ammeinnlegg! Smarteste jeg har i hvertfall. Har 4 stykker får brukt dn dag også skyller jeg og sånn i vasken på kvelden så tørker de til dagen etter! (Burde nok kjøpe fler så jeg får tatt de i maskina seinere!)

Engangsene føler jeg bare krøller seg og faller vekk fra bhn!

-- tasting fra mobil --

Vaskbart ammeinnlegg! Smarteste jeg har i hvertfall. Har 4 stykker får brukt dn dag også skyller jeg og sånn i vasken på kvelden så tørker de til dagen etter! (Burde nok kjøpe fler så jeg får tatt de i maskina seinere!)

Engangsene føler jeg bare krøller seg og faller vekk fra bhn!

-- tasting fra mobil --
Hvor får en kjøpt vaskbare innlegg? Vil det si ullinnlegg? :-)

Jeg har kjøpt ammeinnlegg i tøybleie-nettbutikker, men vet man får mye forskjellig, billig, på ebay. Har kjøpt i bambus, noen av de med sperrelag i PUL i tillegg sånn at de er helt lekkasjetette.

For min del vil jeg i tilfelle anbefale med sperrelag;-) Her var det helt håpløst å bruke vanlige ullinnlegg forrige gang, da jeg lakk sånn gjennom dem. Ble engangsinnlegg resten av ammeperioden. Hvor får man kjøpt slike du snakker om med sperre?

For min del vil jeg i tilfelle anbefale med sperrelag;-) Her var det helt håpløst å bruke vanlige ullinnlegg forrige gang, da jeg lakk sånn gjennom dem. Ble engangsinnlegg resten av ammeperioden. Hvor får man kjøpt slike du snakker om med sperre?

Lillegullbleier (nettbutikk) har hvertfall, bleieboden tror jeg og. og maaasse på ebay, vet bare ikke hva man evt bruker som søkeord da :)

Varm, våt klut på sårt underliv er min bestevenn hver eneste dotur <3

Ellers må jeg påstå at den "wrapinga" av de små kan brukes hele tiden til de begynner å bevege mer på seg.. det gjør dem mye tryggere og roligere ;)

Krem til såre brystvorter <3 overlever ikke uten

Hvor får en kjøpt vaskbare innlegg? Vil det si ullinnlegg? :-)
Lurer eg og på? :)

Jeg kjøpte noen "reusable" på Ebay. De er litt sånn skumgummi-aktig! Jeg brukt ull utenpå BHn og har disse innerst ved puppen!

http://www.ebay.com/itm/New-4PCS-So...bent-Nursing-Baby-Feeding-A733-/280993186729?
pt=AU_Feeding&hash=item416c7fc3a9
Disse kjøpte jeg. Finnes en hel haug da. Jeg syns de har vært mye bedre enn engangsene i hvertfall :)

Varm, våt klut på sårt underliv er min bestevenn hver eneste dotur <3

Ellers må jeg påstå at den "wrapinga" av de små kan brukes hele tiden til de begynner å bevege mer på seg.. det gjør dem mye tryggere og roligere ;)
Finnes det noen "oppskrift" på wrapping? Tar man armene inni wrappen?

Takk for tips til vaskbare innlegg. Skal skjekkes ut med en gang eg får kjøpt ny pc :)

Hmm.. Kan alltids lage et "steg for steg"-bilde om det er interessant :p Det "tryggeste" er å ha armene inni, men de er veldig flinke til å finne veien ut selv ;)
Haha! Gidder du? ^^

-- tasting fra mobil --

Bruk engangsinnlegg på innsiden av ull-innleggene, har jeg fått tips om. Da slipper du å vaske ull-innleggene så ofte.
Bambus hørtes deilig ut - får se hvordan behovet blir! ;-)

Back
Topp