Tips og råd om delamming?

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Er det noen som har erfaring med delamming og vil dele med meg?

Jeg har fullammet mine to første til de var 6 mnd. Jeg er nå totalt utmattet, underernært, med infeksjoner i kroppen, brystbetennelse og hull i vertikalsnittet på magen. Går på antibiotika(ok å amme med). Men jeg inser med stor sorg at jeg ikke klarer mer.
Jeg klarer bare ikke å forstå helt hvordan delamming foregår i praksis. Det er sikkert mange måter å gjøre det på?

Er nok forskjellig måter å gjøre det på. Men en måte er å gi pupp først, og etterpå mme. Slik at babyen blir ordentlig mett. Hvis msn gir for sjeldent, så mister man mer av melka. Dog er dette bare en måte da...

Dytter litt for deg, håper du finner ut av det. Eneste måten jeg har hørt om er den LeneB beskriver her :) Lykke til!

takk for dytten:)

sluttet å pumpe på fredag, virker som produksjon ble bedre, jeg ble roligere og gutten var likevel tilfreds. så vi har nesten ikke gitt ekstra i helgen 20 ml ekstra i døgnet bare.. meen så hadde han bare lagt på seg 20 gram i løpet av helga også, så NAST sykepleieren som var her i dag mente vi måtte gi flaske minimun 3 ganger per dag. produksjonen er størst tidlig morgen og formiddag, så jobb ut i fra det sa hun.

hadde jo håpet at han ville øke naturlig og kreve mer, suge mer når vi ikke gav ekstra.. må bare innse at han er prematur, preget av å være svak pgr av den punkterte lunga(som nå er frisk) og noe redusert.

trist hele greia for jeg vil så gjerne... Men gutten må jo få mat og legge på seg så vi blir friske og sterke alle mann :)

Vet noen gir mme annenhvert måltid for eksempel for da har man produsert nok til et helt ammemåltid. Men problemet her er jo at han er for sliten til å suge i seg et helt måltid på puppen virker det som. Han er jo enda innlagt på nyfødtintensiv og vi er hjemme i NAST oppfølging og vil ikke bli skrevet ut før vi har en ordning som funker for oss begge.

Back
Topp