Tips og råd mot kvalme

Førstespire ck94

Første møte med forumet
Er i graviduke 6, og har slitt to dager nå med ekstrem kvalme. Klarer nesten ikke spise noe, kjenner det ligger helt oppe i halsen. Men klarer ikke kaste opp, bare brekker meg..

Noen som har noen tips og råd?
 
Føler med deg. Jeg er i samme båt. Det eneste jeg får i meg er lollipop. Det er veldig lett å få i seg så prøv det. Krysser fingrene på at du slipper spyinga :joyful:
Du kan også prøve med reisesyketabletter selvom det ikke har funker på meg så kan det godt være det funker for deg.
 
Det eneste som hjelper på kvalmen min om dagen er sprite eller farris med sitron/lime. Bortsett fra det har jeg dessverre ingen tips. Forrige graviditet måtte jeg ta afipran, men har foreløpig ikke spurt etter dette hos legen da kvalmen «bare» er mild ennå.
 
Spiser marie kjeks når jeg våkner før jeg står opp som trekker til seg magesyren, dette hjelper mye å kvalmen blir ikke så jævlig resten av dagen. Drikker også eplejuice med farris å mariekjeks på dagtid mellom slagene, spiser også lett mat...Holder meg unna fet mat å mat med mye sukker, det blir jeg skikkelig dårlig av.
 
Back
Topp