Tips og råd (fødsel, amming og barsel)

FMQ

Betatt av forumet
Kom over denne tråden http://www.babyverden.no/Nettsamfunn/Forum/Rom/Innlegg/?topicId=1021549 

Husker det ble laget noe lignende på forrige forum jeg var på. Syns den var ganske nyttig. Det bidro til at jeg fikk tenkt gjennom litt ulike ting, hvordan jeg ville ha det og at jeg var litt bedre forbredt. Så ser man jo at rådene kan være litt ulike, så det sier jo litt om at man aldri helt vet hvordan man får det, men det er noe med å være forbredt på det også :)

Kjempe kjekt :)

Väldigt bra att kunna se å läsa på!

Wow, det var mange råd! Men mange gode råd :)

Jeg signerer på mange av dem, og vil spesielt dra frem noen. La pappaen slippe til, hold kjeft om noe er gjort på en annen måte enn du ville gjort det. Skaff et ordentlig bæretøy uansett. Det er fantastisk deilig, og babyene elsker det. Og ikke minst; drit i hva alle andre mener, si nei til besøk, sov hele dagen hvis babyen sover, gjør akkurat det du føler for.

Her var det mye lurt pluss en del jeg har glemt å tenke på:/ hadde bla glemt ut de nettingtrusene med fødebleie! Da jeg hadde født hadde de ikke mer bleier igjen (!) En sykepleier brettet et stort "fødelaken" (vet ikke hva det heter, men det var sånn de la i sengen for å beskytte mot blodsøl osv) oppi nettingtrusa, hun sa ingenting til meg, men hørte henne si det til en annen sykepleier som lette etter bleier. Jeg ble rimelig klam i hakket for å si det mildt.... Ha ha, alt vi må gjennom;)

De nettingtrusene er forsåvidt geniale til natt-bh den første tiden. Klipp hull i skrittet til hodet, og snau litt av beina slik at det får litt singlet-fasong. Ikke ha for smale stropper. Funker som bare det, strammer ikke og du kan ha bleier inni for å slippe våt seng :) Jeg tok med meg noen ekstra truser fra sykehuset da jeg dro hjem, kun for å ha til bh-er.

Mitt beste råd er å være veldig restriktiv vi til besøk i begynnelsen. Det er utrolig slitsomt de første ukene, og jeg har i hvertfall mer enn nok med å få nok søvn og å komme i gang med amminga. Det skal være kos! La hybelkaninene formere seg.

Back
Topp