Tips og råd ang søskenvogn?

Turkisdilla

Elsker forumet
Junibarna 2019
Blir 15 mnd mellom barn og skal ha en søskenvogn. NULL peiling.. Har du tips, negative/positive erfaringer med feks..?? (eventuelt link til tidligere tråder om søskenvogner)

(De merkene jeg har hørt om )

Tfk
Mountain buggy
Easywalker

Bor i oslo og ta en del kollektiv. Foreløping ingen bil "å ta hensyn til"..

TUSEN takk!

Jeg har vært veldig glad i vår Phil&Teds...
16 mnd'er mellom de to eldste.

Den er på tilbud på barnas hus nå [:)]

Vil ikke anbefale Emmaljunga Twin Nitro desverre. Ok. Den snur på kronestykket og er lett å håndtere. Med mindre der er snø eller ulent terreng da. [8D] Og den pokkers kalesjen! Ramler bare ned i ett sett. Har vært å fått den fikset én gan men den er fremdeles irriterende. Hadde nok vært mye bedre med en todelt kalesje siden storebror vil ha det tilbake og lillesøster må ha den over. [&:] Sittedelen er god og lang men det er ganske trangt i bredden. Og den er jo håpløs å få på gamle trikker iallefall men det gjelder jo de fleste vogner.

ORIGINAL: Undrer

Barnas Hus har salg, løp å se!

Takk for tipset, så det akkuratt;) Prøvde å ringe å høre om de hadde noe igjen, men de prioriterer ikke tlf...;)

ville ikke valgt carina søskenvogn eg
den e ikke noe spesielt go å trilla, å tung [:'(]
i tillegg så suns eg der e liten plass t vær unge

ORIGINAL: Elisabeth og to små

Har prøvd en del forskjellige, har to tette her og (12 mnd i mellom), men vi faller alltid tilbake på Phil & Teds-en vår. Vi har Vibe-modellen. Men "greia" er det samme med dem. Du har hovedvogna, som også kan brukes som enkeltvogn (veldig, veldig kjekt), også har du et søskensete som enten kan settes over hovedsete eller under.

Dette er egentlig noe for oss, ( ikke så stooor)men kan begge barna sove (liggende) samtidig?

Tenkte å å beholde city crossen, slik at jeg bytter til den når den største er levert i barnehagen.. Så slipper jeg å farte rundt med stor vogn.

ORIGINAL: Kriswizz

Vil ikke anbefale Emmaljunga Twin Nitro desverre. Ok. Den snur på kronestykket og er lett å håndtere. Med mindre der er snø eller ulent terreng da. [8D] Og den pokkers kalesjen! Ramler bare ned i ett sett. Har vært å fått den fikset én gan men den er fremdeles irriterende. Hadde nok vært mye bedre med en todelt kalesje siden storebror vil ha det tilbake og lillesøster må ha den over. [&:] Sittedelen er god og lang men det er ganske trangt i bredden. Og den er jo håpløs å få på gamle trikker iallefall men det gjelder jo de fleste vogner.

Takk for tips, Så denne også med 4 like store jul (det hadde ikke babyshop hørt om)Men som du sier, en stor kalesj er ikke så praktisk.. Så blir ikke denne;)

har sett på gudane må vite anttal tvillingvogner.. husker ikke hva flesteparten heter en gang.
men ville hatt med 4hjul. er lett de 3hjulingen velter. spes om den største sitter i vogna litt makkete (fått bekrefta av flere selgera). ville sett nøye på kvaliteten på hjula, siden det kan komme mye snø, å enkelte av vognene syns ej har rett å slett for dårlig kvalitet til å trille gjennom tung snø!!! slik som emmaljunga twin nitro, ville ikke hatt!!!
at barna sitter ved siden av. ikke den ene under slik noen vogner er. for tar man ut den som sitter forann/oppå så kan vogna vist velte!
du skal ha en baby oppi, så da kan det være greit at det går ann å bysse vogna??!!! noe som den populære tfk vogna ikke kan, kunne værtfall ikke da ej såg på den.

vi ente opp med brio sin tvillingvogn å kjempe fornøyd med den! du kan regulære både rygg å fotbrett seperat for hver unge. softbaggen ligger flatt i vogna ikke litt skrått slik som i tfk, (må vel feste den med noen stropper, om du skal ha softbag å ikke hardbag). den er en ok pris på både ny og brukt!!!

Vi har nettopp kjøpt Mountain Buggy 2010-modellen med 40% rabatt hos BarnasHus! [:D] ..har ikke fått prøvd den ordentlig ut ennå, men har hørt mye bra om den, så jeg gleder meg skikkelig til sommeren når lillebror kommer! [:D]

Synes også TFK'en ser veldig grei ut, den har flere "finesser" enn Mountainbuggy, slik som håndbrems og mulighet for å heve fotbrettet slik at barna får ordentlig rett liggestilling når de skal sove.. 30% rabatt hos Barnashus på den nå. Valgte den bort fordi Mountainbuggy virket litt lettere å trille rundt på (mulig dekkene ikke var ordentlig oppblåst), ser penere ut, og likte reguleringen på ryggen på MB'en bedre enn glidelåsene på TFK. [;)]

Gikk bort fra P&Ts nettopp fordi begge ungene ikke får sovet i vogna samtidig, og når jeg tenker å bruke søskenvogna er det fortsatt behov for formiddagsdupper til begge to.
Blir 19mnd mellom våre da. [:)]

Lykke til med vognkjøp! [:D]

Vi har phil and teds, men i den kan ikke begge to sove samtidig. Har vært kjempe fornøyde med vogna. Den veier mindre enn en vanlig enkel vogn og er like bred. Synes mange av søskenvognene er så brede og vanskelig å bruke om man skal reise mye kollektivt. Er vel noen butikker man ikke kommer seg mellom også.

hei hei:) eg har 18 mnd mellom mine søte små, og eg har vært utrooolig fornøyd med min (oth) urban jungle søskenvogn. babydelen mot deg, sportsdelene fra deg. knallgod å kjøre, svinger på en 10-øre:)

ORIGINAL: Turkisdilla

Takk for tips, Så denne også med 4 like store jul (det hadde ikke babyshop hørt om)Men som du sier, en stor kalesj er ikke så praktisk.. Så blir ikke denne;)

vet hvilken du mener. var den ej me ville ha, men selgeren annbefalte mej heller brio sin. var litt bedre plasss for to små romper visst. har ikke målt selv....

her har vi TFK sin søskenvogn! kan ikke annet enn å skryte av den.. kjempe god å trille på tur over alt og i ulikt føre. Vi har 2 1/2 mellom våre, men storesøster sitter godt i sin "side" og lillebror ligger lunt og godt i bagen sin.
[:D]

Jeg har kjøpt tfk twinner twist duo. er veldig fornøyd med det jeg har brukt den til nå(brukt den med bare ett barn i da)
her var phil and teds uaktuelt pga begge ikke kan sove/hvile

ORIGINAL: gladlaksen

Vi har phil and teds, men i den kan ikke begge to sove samtidig. Har vært kjempe fornøyde med vogna. Den veier mindre enn en vanlig enkel vogn og er like bred. Synes mange av søskenvognene er så brede og vanskelig å bruke om man skal reise mye kollektivt. Er vel noen butikker man ikke kommer seg mellom også.

Dumt at begge ikke begge kan ligge samtidig, så da blir den litt uaktuelt (desverre)

hehe, NOEN butikker.. halve byn spørr du meg[:(]

ORIGINAL: tuttamia

her har vi TFK sin søskenvogn! kan ikke annet enn å skryte av den.. kjempe god å trille på tur over alt og i ulikt føre. Vi har 2 1/2 mellom våre, men storesøster sitter godt i sin "side" og lillebror ligger lunt og godt i bagen sin.
[:D]

har ikke sett på den i butikken enda. Den har brems, og det er ikke dumt, stemmer det eller stemmer det ikke at man Kan legge ryggen helt flatt? Er også babydelen mot deg som det blir skrevet at OTH urban jungle har..?

ORIGINAL: Turkisdilla

Den med like store hjul på alle 4 heter Emmaljunga Twin City. De har den på Barnevognhuset Rudo. Men den har også den dumme kalesjen. [:@]

Back
Topp