Tips og ideer til gulvbelegg/teppe på barnerom?

LilleMusMei

Forumet er livet
Jeg holder på å lager nye soverom til barna å lurer på om noen har ideer eller tips om hvilke gulv som blir best, fint, noe lurt , tips og ideer osv...........

jenterommet skal være hvitt med rosanyanser i ting og tang. Her er det varmekabler i gulvet
gutterommet skal være lysegrå med blåtoner i ting og tang.Her er det ikke varmekabler i gulvet. Betong.

det finnes jo korkgulv i forskjellige farger, og det er i tillegg varmt å leke på.
Så er det jo så mange kule gulvbelegg med motiver.
Selv har jeg bare eikefarget laminat, og pynter heller med skjønne gulvtepper.

Jeg vil bare påpeke at forskning viste at tepper var bedre, mens en lege mente at tepper var dumt[;)] Men hvis man ikke vil ha vegg til vegg teppe på gulvene, så er det nok lurt å ha flere mindre tepper i stedet. Det er svevestøvet som er farlig, ikke hybelkaninene[:)]

Og for barna sin del, så er det bedre å krabbe rundt på et teppe enn på et hardt gulv. Det er mange flere barn som har fått problemer med knærne etter at det ble in med harde tregulv i stedet for tepper[;)]

(Vil bare legge til at vi ikke skal ha vegg til vegg teppe i noen rom i huset, bare så dere ikke tror jeg "forsvarer" meg selv, hehe)

Back
Topp