Tips og erfaringer om stelleplass

Tinemp

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hei!

Jeg vet det er masse erfaringer i forumet, og jeg har ingen så da spør jeg om tips :)

Vi har et bad hvor vi hadde tenkt å ha en stellemadrass oppå vaskemaskinen, men da rekker vi ikke bort til vasken.
Dusjen er rett ved siden av, men jeg ser for meg en del søl hvis vi må skru på dusjen for å få vann.
Er det noen som har noe tips til å løse dette? Finnes det noe form for liten balje eller noe annet man kan sette på et stativ ved siden av stelleplassen?

Har vurdert et sammenleggbart stellebord, men det vil ta en del av plassen på badet og kan bli litt trangt når dusjen tas i bruk (er ikke dusjkabinett, men bare dører som man slår inntil veggen når dusjen ikke er i bruk).
Enten må vi slå sammen stellebordet, eller så må vi dytte det ut i gangen.
Noen som har prøvd samme løsning og kan si noe om det?

Og til sist, har sett på Basson Stellebord med 1 hylle fra Babyshop, er det noen som vet om man må ha baljen under, eller om man kan sette inn den når babyen skal bades?

Hilsen førstegangs mamma :happy:

Det finnesjo små baljer å få kjøpt som man kanfylle vann i før man leggerned barnet for å stelle, da har du vann klart.:)
Ellers tok vi bare vanlige små kluterogtok vann påfør vi la han ned,det fungerte fint for vårdel.

Vi bruker en vanlig plastbolle med vann. Men vet ikke om det finnes noe stativ, desverre... Skru en liten hylle fast i veggen over vaskemaskinen?

Vurdert vegghengt stellebord? Det kan jo slås sammen ofte.
Eller så kan man ha en balje på vaskemaskinen.
Vet om flere som skifter og steller på gulvet også. Men de har varmekabler, og vet ikke om dere har det?

Hvis dere har plass på bsrnerommet/deres rom, så kan det være stellekrok der også, med balje osv.

Til bading av babyen går det også an å skaffe en tummytub. Det har vi her. Den er fantastisk, (les om den), tar lite plass, og man kan faktisk henge den på veggen eller sette den vekk hvis man ikke har plass til den i dusjen. (Er så stor som en bøtte) Kan anbefales på det sterkeste! :)

Ellers ang stelleplass...det høres ut som dere kanskje har dårlig plass på badet? Man kan kjøpe en sånn sånn vegghengt oppbevarings"dings" (haha husker ikke hva det heter), med masse lommer oppi til babysakene. Så kan det henges på veggen eller døren. Fornøyd med den også :D

Tusen takk for svar :)

Har tenkt å kjøpe en sånn oppbevaringdings (som ikke jeg vet hva heter heller :P) til å henge på døra, også kanskje noen kurver som vi kan feste på veggen med sugekopp så vi kan ha litt klær lett tilgjengelig :)

Har sett på veghengt stellebord, men da må vi ødelegge flisene og det har jeg ikke så lyst til. Er vel egentlig ikke en typisk familie-leilighet, men fordi jeg kanskje ikke har jobb etter permisjonen og vi derfor muligens skal flytte til en annen by har vi ikke så lyst til å kjøpe ny leilighet bare pga badet nå. Det er god plass til knøttet ellers :happy:

Vi har varmekabler så vi kan ta det på gulvet hvis det er nødvendig.
Har tenkt at det også kan fungere fint å hente klut først, eller at vi kan holde babyen ved vasken og vaske samtidig.

Søkte på tummy tub og det kom opp noen YouTube-videoer. Den holder babyen bare i hodet, er det riktig?
Skjønner at det er MYE å sette seg inn i for en fersking :smiley-ashamed008

Vi har Stokke flexibath, det er et badekar som kan legges sammen:) Funker kjempebra!

Vi skal stelle på vaskemaskinen som er på vaskerommet, vegg-i-vegg med badet. Har tenkt å fylle en liten bolle med vaskevann på vei til stelling fordi vi rekker heller ikke bort til vasken når vi steller. Vi har Stokke flexi-bath som kan legges sammen, og så vurderer jeg å skaffe ett sammenleggbart stativ til badebaljen så jeg slipper å bade på gulvet (pga rygg osv). Hva med å bruke sånn sammenleggbart stativ til badebalje som bord? :)

Vi skal stelle på vaskemaskinen som er på vaskerommet, vegg-i-vegg med badet. Har tenkt å fylle en liten bolle med vaskevann på vei til stelling fordi vi rekker heller ikke bort til vasken når vi steller. Vi har Stokke flexi-bath som kan legges sammen, og så vurderer jeg å skaffe ett sammenleggbart stativ til badebaljen så jeg slipper å bade på gulvet (pga rygg osv). Hva med å bruke sånn sammenleggbart stativ til badebalje som bord? :)

Tror det er det vi ender på, da blir det letter å bade også. Har målt litt i dag og tror det blir beste løsning. De er også med hjul så vi får bare sette det utafor badet når vi skal dusje selv.

Back
Topp