Tips når man får to tette.

Stjerneskudd10

Blir kjent med forumet
God fredag alle fine gravide der ute! :love017

Har en liten en som nettopp fylte ett år, også har jeg termin igjen i februar. Blir ca 1 år og 4 mnd mellom dem.

Mini på 1 år går ikke i barnehagen og planen er å ha han hjemme frem til august 25, så derfor har jeg mye spørsmål til dere med to tette.

Hva slags vogn velger man? Vi går veldig mye tur så ser for meg en tvilling/søsken vogn men hvilken?
Har i dag emmaljunga nxt90 men denne i søskenvogn er jo ikke lenger i produksjon o_O
Trenger litt tips!
Hvilken søsken vogn?
Trenger vi også en separat vogn til dem hver?

Hilsen usikker mamma ♥️

Her blir det 1 år og 7 mnd mellom. Vi har kjøpt brukt bugaboo søskenvogn etter anbefaling fra mange! Den kan også brukes som enkeltvogn om ønskelig. Tanken er å trille storebror til og fra bhg i den da han har egen sovevogn i bhg. I tillegg er vi mye ute på tur og håper neste blir like glad i vogn som storebror❤️ Vi beholder vogna vi hadde hjemme til førstemann, som vi eventuelt kan bruke til dagdupp ol. Det er en eldre Emmaljunga med fire store og faste hjul som kommer frem overalt. Hun vi kjøpte søskenvognen av da at den var overraskende god på vinterføre og at hun hadde endt opp med å bruke den hele tiden, enten med sittedel til den store eller slått sammen med «handlekurven» ved siden av❤️

Har en liten en som nettopp fylte ett år, også har jeg termin igjen i februar. Blir ca 1 år og 4 mnd mellom dem.

Mini på 1 år går ikke i barnehagen og planen er å ha han hjemme frem til august 25, så derfor har jeg mye spørsmål til dere med to tette.

Hva slags vogn velger man? Vi går veldig mye tur så ser for meg en tvilling/søsken vogn men hvilken?
Har i dag emmaljunga nxt90 men denne i søskenvogn er jo ikke lenger i produksjon o_O
Trenger litt tips!
Hvilken søsken vogn?

Hilsen usikker mamma ♥️
Hadde 13 mnd mellom 1. Og 2. Hadde en Bugaboo donkey som vi kunne slå sammen og utvide til søskenvogn var uvurderlig. Den tiden var det bare den på markedet med den muligheten. Tror det finnes flere nå, så ta en titt på utvalget . Hadde på et tidspunkt 3 forskjellige vogner samtidig, der 2 sto i barnehagen i ukedagene. Det var også veldig fint å legge de til å sove i hver sin vogn på dagtid før eldste begynte i bhg. Dette fordi de ikke var synkronisert med sovingen. Før dette brukte vi søskenvognen som singelvogn med bag-del til minste og den andre emmaljungaen til største. Takhengt vugge var også praktisk, siden det var utilgjengelig for 1.åringen .

Ellers vil jeg bare oppfordre til å passe på eget matinntak og planlegge raske og enkle ting å spise i perioden man er alene med to små, før bhg start. Jeg hadde det så hektisk at jeg ikke kjente at jeg var sulten før det ble helt tomt.

Trenger litt tips!
Hvilken søsken vogn?

Hilsen usikker mamma ♥️
14 mnd mellom mine to første. Vi hadde (og har) én enkeltvogn, men vår eldste gikk i bhg da yngste kom, og vi må kjøre til bhg. Vi satte babybilstolen i «posen» under sittedelen på vogna. F.eks. på kjøpesenter og sånne steder. Da minste vokste ut av babystolen flytta han opp til sittedelen og eldste lå underst om hu ikke ville gå selv. Minste lå selvfølgelig i liggedelen av vogna for det meste, men når eldste var med og yngste satt i babystol hadde vi altså sittedelen. Planen var å ha minste i sjal og eldste i vogn, men minste med refluks nektet å ligge i sjal for det meste.

Hadde Moonboon med nr.2 og det var gull når eldste skulle legge seg, og nr.2 ikke hadde begynt med fast leggetidspunkt. Jeg er mye alene på kveld (og ellers på døgnet pga. mannens treskifts turnus). Eldste trengte en periode 1,5 time på å sovne, med meg på rommet. Da kunne jeg ikke ha med minste og han gikk i Moonboon-vugga. Men fikk vent eldste av dette da minste ikke alltid var så tålmodig, så fikk heldigvis lagt eldste med å gå ut straks bok og sang var ferdig. Så å gå over hvor «babyvennlig» rutiner dere har med eldste i god tid før ankomst kan være lurt.

Så jeg har neppe relevant erfaring for deg… vi har ei reisetrille som vi tok med mens eldste fortsatt sov lur, så hver av dem kunne sove i vogn om vi ikke var hjemme. Den er lite brukt.

Last edited:

Trenger litt tips!
Hvilken søsken vogn?

Hilsen usikker mamma ♥️
Det blir nesten to år mellom våre to siste. Vi har kjøpt ei brukt Bogaboo Donkey og tatt den i bruk som enkeltvogn, syns den virker veldig solid og god å trille, også på ujevnt underlag. Vi har et par ekstra vogner også, tenker det er fint for å ha til sovevogn i barnehagen for eldste og evt. en reserve hjemme/i bilen hvis det krasjer med sovetider e.l.

Back
Topp