Tips mot treg mage !

cilie931

Forelsket i forumet
Sliter med utrolig treg å hard mage... Noen lure tips ?

Jeg ville prøvd svisker (eller sviskesaft, det hjelper jo babyene med treg mage). Jeg sliter litt med det også, men spiser mye frukt (type druer, eple, pære) og det hjelper meg litt, så jeg får ikke vondt av det. Ville ellers kanskje hørt i helsekostbutikken eller apotek, hva de kan anbefale.

Mye væske, bevegelse, svisker, biola evt kjøpe lactulose på apoteket, den smører tarmen og hjelper til med regelmessig tømming av magen..

Takk for svar :) skal gå til innkjøp av biola og svisker å bli flinkere til bevegelse :)

Druer, appelsin og grovt knekkebrød gjør susen her!:-)

Du kan prøve en urte slanke te fra helsekost butikken. De er såpass milde at de ikke hjelper stort på slanking, men hjelper mot treg mage :-)

Jeg hadde skikkelig problemer, drikker et glass druesaft og spiser knekkebrød med mye frø i hver dag. Nå er magen mye bedre:)

kok opp svisker, fiken, rosiner, linfrø og vann, så det blir "syltetøy", det får fart på treg mage, ta 1ss morgen og kveld :)
har veldig bra virkning!

Husk om du skal spise linfrø at disse bør knuses ført og inntaket må begrenses til maks 1-2 spiseskjeer per dage da de kan være giftige.

Spiste 1 hel pakke med plommer på fredag. Og stor porsjon sviskegrøt i går. Ble litt løsere i magen da, men ikke særlig mye bedre :p Føler det hoper seg opp inni meg :p

Back
Topp