Tips mot tett, slimete hals/nese?

lemo

Gift med forumet
Vesla er fortsatt syk og blir bare tettere og tettere. Senga er hevet, hun har i tillegg babypute under hodet, nesa er sprayet med saltvann, hun har fått en dose efedrin, og det er kjølig på soverommet, men vesla sliter like fordømt med pustinga. Noe mer jeg kan prøve???
 
har du brukt nesesug?!
Og når Martine er SÅ tett som det så gir jeg henne rhinox.. selvom ikke det er anbefalt, men hun blir sååå mye bedre!!

ført spyler jeg med saltvann.. suger.. saltvann.. suger.. og rhinox..
og da SPYLER jeg ala en hel "pakke" hver gang..
 
Det som er trikset med nesesug er å holde forran det nesebordet du ikke suger. da får man best effekt.
de HATER det. men det funker!
 
Prøvd, men får så og si ikke ut noe md nesesugeren. Virker som om det værste sitter nede i halsen også - surkler og hoster.
 
huff. ikke noe kjekt!
Har ikke flere tips da desverre..
det eneste er kanskje fysio time!? de kan hjelpe henne med å få opp slim. som Auliana forteller!
 
Det skal jeg prøve.
 
Hun reagerer ikke på efedrinen, men legen nevnte at de kunne få "ADHD"..... Har bare fått efedrin nå i kveld - fikk den i forbindelse med forrige forkjølelsesrunde, men hun sover nå sånn nogenlunde. Våkner bare når hun hoster.
 
Vi hadde en runde med det styret der i vår og det endte til slutt med astma medisiner som hun nå må bruke fast!
Falsk krupp runde, piping/slimete i brystet som varte i flere uker, før jeg til slutt ba om å få prøve ut astam medisner(hadde en anelse om at det kunne være det) og etter en uke var hun som ny! Hun slet også med å ligge på magen, kunne legge seg helt ned og ble tydelig fort sliten!
 
Behøver ikke å være det, men heller ikke utelukk det-vasnkelig å stille den diagnosen og leger gjør det helst ikke før etter flere episoder! Men vi ser nå at hun kan ikke være foruten medisiner og det er perioder hvor vi må øke på litt! Men nå er hun innunder barnelege og det føles tryggere og hun og vi blir mer ivaretatt!
 
ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: lemo

Prøvd, men får så og si ikke ut noe md nesesugeren. Virker som om det værste sitter nede i halsen også - surkler og hoster.


Hoster hun? Et triks er å "tappe" henne med fingrene bak på ryggen når hun hoster, for å hjelpe til med å få slimet opp.

Hvordan blir tulla deres av Efedrinen? Vi tørr ikke å gi det lenger etter at poden var speeda i 48 timer etter 2 doser med 5 ml....[&:]

 
Skulle aldri sagt at hun ikke reagerte på Efedrinen. Når har hun holdt det gående i 100 siden jeg skrev innlegget. Jeg er stuptrøtt, men virker ikke akkurat som om snuppa har tenkt å ta natta[&o]
 
Legen på helsestasjonen i går sa et jo mer saltvann man kjørte gjennom systemet jo bedre var det også for slim i øvre luftveier. Så som råd mot hoste fikk vi det og å kjøpe en hostesaft som heter Solvi-ettellerannnet [:)] Min erfaring med hostesafter uten resept er heller laber så vi satser på saltvann. Efedrin har jeg aldri prøvd på mine, og tror jeg kommer til å styre unna så langt det går... ADHD unger er ikke noe for meg [:D]
 
Høres ut som du beskriver minste gullet her i huset.
Vi har vært hos legen ett par ganger, det første han gjorde var å lokalisere hvor slimet låg. Heldigvis låg det ikke i lungene, hadde det gjort det hadde vi blitt sendt til astma lege.
Nå er lilletuppa bedre mtp hostingen da, men surkler og snørrer osv.
Vi fikk beskjed om at hvis vi ga slimløsende hostesaft, så måtte vi ta pauser i mellom. Altså feks 2 dager med hostesaft, 2-3 dager fri, å så skulle vi gi rhinox, men det også maks 4 dager på rad får så å ha en pause. Vanlig saltvann har ingen virkestoffer, så å gi det er kun får å løse opp i nesa, men det har ingen virkning videre i systemet.
Ser ut som tuppa begynner å bli litt bedre, her har det hjulpet litt med Rhinox, ha det svalt på rommet hennes og holdt henne hjem fra bhg.
Hvis hun ikke er bedre om en uke nå så skal vi til legen igjen.
 
nei solvipekt heter det vel. Først fikk vi pencilin, men det var fordi hun fikk ørebetennelse oppå dette. Ble kvitt det etter en kur, men er fortsatt litt rød i ørene og i halsen, men ikke betent lengre heldigvis.
 
ORIGINAL: lemo

Er det Efedrin du også har gitt?

 
 
Det fikk William sist han var veldig forkjøla...
MEN det var EN dag, og ikke noe mer..
Han ble jo så våken på nattan
 
Back
Topp