Var hos tannlegen i går pga tannverk, han boret ett hull og la en midlertidig fylling.
Så i går kveld og i dag er smerten 10 ganger verre enn før. Må jo være noe galt, for det verker så inn i granskauen[:(]
jeg gjorde akkurat det samme på torsdag. Ikke hatt noen smerter etterpå. I følge min tannlege er det sånn at hvis man har smerter med midlertidig fylling er det bare rotfylling som hjelper, får da er nerven skadet. Aner ikke hva jeg skal råde til. Prøvd ibux?
ja det hørtes ikke normalt ut! ringe tannlegevakten?
trøst til deg! , eg må rotfylle en tann på ny for de ikke har gjort god nok jobb første gangen. akkurat ferdig på antibiotikakur nå, fikk jo betennelse inni dritt-tanna[:@][:@]
jeg ville tatt en smertestillende, gjerne litt sterk viss du har, og oppsøkt tannlegen viss det blusser opp igjen. oftetrenger bare nervene å roe seg ned litt
Har prøvd ibux, men det hjelper lite. Nå er sambo ute for å kjøpe paracet, for blandingen ibux-paracet er vel det beste. Men hele helgen er jo ødelagt:( Orker jo ingenting
prøvd og skylle munnen i flytede paracet? [:)] ( d hjelper vis det er "åpent" men du har jo nettop fått fylling så vet ikke om det funker då[8|] ) eller kan du jøre som min svoger,stikke litt med nål i tann kjøtte der det er vondt og så ta flytende paracet får då trekker det rett inn i blodet[8D]
det kan bli irritert og begynne å verke etter at tannlegen har rota oppi der.. tannen skal sikkert renses igjen siden du har fått midlertidig fylling? men det gjør forferdelig vondt ja! kan hende du må ha en antibiotika-kur, så lurt å ringe tannlegen igjen. paracet+ibux hjelper nok litt ihvertfall..
Håper det roer seg litt, så jeg kan ringe samme tannlegen på mandag. Han sa at denne midlertidige fyllingen kunne ligge i flere mnd, så trodde jo ikke at den skulle gjøre så vondt[:'(]
"Godt du kom i dag, så vi får fjernet smertene før helgen", snakk om å ta feil der gitt