Tips mot tørre føtter?

Alvea

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Vet ikke hva det er som har skjedd men føttene mine har blitt så sinnsykt tørre! Kom med dine beste tips! Ikke noe særlig å gå rundt sånn nå på sommeren :rolleyes:
 
Mine også!

Prøvde sånn babyfeet-"maske", flassa masse av, men så helt jævlig ut en drøy uke og følte ikke den tok der det var kjipest. Og nå, ca 1 mnd etterpå er det like ille. Så anbefales ikke herfra.

Jeg er ganske glemsk på dette daglig, så med mindre noen gode tips dukker opp vurderer jeg tur til fotpleier.
 
Tørr, tykk og ekkel hud her også, en ride med fotfil etter dusjen et par ganger i uka hjeper men jeg burde nok smurt dem i tillegg. Det glemmer jeg
 
Denne bruker gubben for sprukne hæler, fikk den anbefalt av en fotterapeut :)

Jeg tar fotbad og filer litt innimellom. Hender jeg bare filer litt i dusjen også. Og så har jeg sånne sokker med "stiv" gelé inni som jeg bruker nå og da, som skal hjelpe på tørr/hard hud. Superdigg på slitne føtter!
 
Fil bort all den tørre/døde huden. Og smør hver dag. Smør føttene mens du fortsatt er våt fra dusjen :)
 
Fil bort all den tørre/døde huden. Og smør hver dag. Smør føttene mens du fortsatt er våt fra dusjen :)

Blir ikke det mye kliss rundt??

De få gangene jeg husker smøre beina gjør jeg det før jeg legger meg. Ligger med beina utenfor sengekanten og tørker litt ☺️ Føler ellers det blir fettflekker på gulvet...
 
Feit krem hver aften før du går i seng.
 
Blir ikke det mye kliss rundt??

De få gangene jeg husker smøre beina gjør jeg det før jeg legger meg. Ligger med beina utenfor sengekanten og tørker litt ☺️ Føler ellers det blir fettflekker på gulvet...
Det er det som er mest effektiv. Ta på sokker så blir det ikke klissete
 
Back
Topp