Hei
Hadde hyperemesis første graviditeten i 6 mnd
Kvalme er det aller verste ved graviditet syns jeg. Å gå rundt å ha "omgangssyken" 24/7 i 6 mnd er forferdelig, ingenting hjalp noe særlig. Men det å ligge helt helt i ro hjalp mer enn mye annet. Cola og lakris for min del hjalp også litt. Selvom man skal være litt forsiktig med akkurat de to tingene så holdt det hvertfall kvalmen noe i sjakk. Men mest av alt var det egentlig hvilen som var det beste. Og salt mat til en viss grad. Husker ikke akkurat når det startet, men tror det var rundt uke 6.
Ellers har jeg vært ganske kvalm nå under denne graviditeten også. Det startet "på slaget" i uke 6. Det har nok ikke vært heeeelt hyperemesis, men noe lignende. Det som nå har hjulpet er kvalmestillende. Ofte er det Postafen man starter med. Og masse hvile. Ellers er et triks som har funket under denne kvalmen å spise hyppig små måltider. Sørg for at magen din ikke rekker å bli sulten, det forverrer alt hos meg hvertfall. Når jeg har vært flink å passe på å ikke ha tom mage/bli sulten har det hjulpet godt på. Ellers er det cola, salt mat og lakris som har gått ned på det verste her.
Er i uke 29 nå og har fortsatt tendenser til kvalme, men ikke like mye som det har vært tidligere, den ligger der liksom litt på lur