Tips mot sv.skaps plager!

LadyOnHeels

Elsker forumet
I denne tråden kan dere skrive et innlegg hver (for ordens skyld) hva som hjelper DERE mot f.eks kvalme, brekninger, luft, ryggsmerter, kviser m.m

Husk at det går alltid ann å redigere ditt eget innlegg slik at når du får nye plager og har funnet noe som hjelper mot plagen så bare redigerer du innlegget ditt ;)

Tja, hvor skal man begynne? i mitt forrige svangerskap var jeg spysyk til uke 36.. dete nekter jeg denne gang... men er dog i gang med å være dårlig igjen...
Jeg spiser Afipran fire ganger daglig. Dette er kvalmedempende medikament. Akupunktur to ganger i uka. Skulle gjerne hatt det hver dag! Blir et nytt menneske etter disse timene...
Ellers så sover jeg mye mye mye..

om det finnes en høyere makt; fikk ikke jeg nok forrige gang? La meg slippe.... snille?

Mot kvalme: Sove lenge og spise mange, små måltider. Ikke blir for sulten eller for mett:) Spise med en gang man står opp, gjerne mens man fremdeles ligger i senga.

Dytter denne litt nå som vi har kommet litt lengre og erfart litt mer Ü Vet det ligger masse tips i forskjellige tråder, men fint om vi kunne ha samlet tips her :) Denne tråden er det linket til i våre 'viktigste tråder' og derfor enkel å finne igjen! 

Enda ikke så plaget med kvalme, ikke vært sånn at jeg har kastet opp i noen av svangerskapene mine *krysse fingre for denne gangen*

Bekkenet derimot...

Lurt å være føre var, lære seg å bevege seg "bedre".

Sette seg inn i bilen med rompa først, samle bena og ta dem inn samtidig.

gå via "på alle fire" om man skal opp fra golvet.

avlaste med pute mellom bena om natten.

Legger inn litt tips mot HALSBRANN fra tråden vi hadde om det:
Link, Novaluzid og Gaviscon. De er alle trygge for gravide.
Loveheart, Hello Kitty Fizzy Heart, Melk.

Da har vi hatt en samletråd for å samle inn litt tips mot KVALME:

* Sove mer enn vanlig
* o'boy/sjokolademelk
* Spise småmåltider, lite og ofte
* spise kjeks/knekkebrød/flatbrød/ferdigsmurt matpakke før man stå opp av senga
* seaband (http://www.seaband.no/gravid.html)
* ingefær (kapsler, te: kutt ingefær i biter, kok opp i vann, drikk vannet)
* mentalt innstille seg på hva man skal spise
* Reisesyketabletter
* cola/Cola zero med masse isbiter
* tyggis/drops, tyrkisk pepper 
* ligge i fosterstilling
* Akupunktur (hos jordmor)
* Ikke bruke bukser som strammer rundt magen
* Ligge på sofaen og bli kost på og stelt med av kjæresten

Back
Topp