Tips mot strekkmerker?

guestxy

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Sambo var jammen meg så snill og bemerket at jeg har begynt å få strekkmerker på nedsiden av magen (den delen jeg ikke ser selv lengre ) :P

Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge at jeg får alt for mange strekkmerker? Det hører vel med å få strekkmerker når en er gravid, men det trenger jo ikke å bli verre enn hva det absolutt må om det finnes produkter som kan hjelpe mot at huden utvikler strekkmerker :)

Nei :-( For det er hormonelt... Men viss det klør mykje, so hjelpe fuktighetskrem og lindre kløen.

Eg brukte masse peng sist svangerskap på alle mulige strekkmerkekremmer, men strekkmerker blei det mykje av alikavell. Veldig kjedlig, men blir heldigvis mindre synlig med tiden. På puppane kom det 2 dager etter fødsel :-(

Tror ikke det finnes noe kur mot det. Kanskje viktigste er å smøre seg med en fet fuktighetskrem. ? Men dersom det finnes skulle jeg gjerne hatt det for lenge siden

Strekkmerker kommer ofte når en går fort opp i vekt. Sien vektøkningen variere iløpet av svangerskapet er de plutselig der :-/ fikk ingen med nr en, la på meg kun 7 kg, men på nr kom de plutselig, og nr 3 så ble dw jwg hadde noen centimeter lengre :-) nå me nr 4 får vi c ;-) Prøvde med forskjellige kremer, til ingen nytte. Men å smøre med litt fet hudkrem foreksempel a-krem gjør ingen skade :-) men tror heller det ikke gjør noe nytte :-)

Strekkmerker er arvelig og hormonelt, så det finnes nok ikke noe du kan gjøre for å bli kvitt dem, eller så hjelper for å minske hvor mye man får. Men om det klør er det greit å bruke fuktighetskrem, det hjelper veldig :)
Jeg har kjøpt "gravid fuktighetskrem" av dr.greve på apoteket, den er helt fantastisk, og den er dryg så varer lenge, i tillegg er den på pumpeflaske, så den er helt genial :D

Klør ikke noe enda, så det er heldigvis ikke noe problem :)
Ser det er så mye reklamer for kremer og oljer som skal hjelpe - så da var det greit å spørre her inne om noen har erfaring :) Er greit å ikke bruke penger på noe som bare er tull :)
Men,men, jeg får leve med de merkene lille nurket gir meg :) Det er no for en god sak! ;)

Tusen takk for svar! :D

Tenker også som så at det er for en god sak :) de vil jo som oftes blekne etterhvert uansett :))

Jeg har strekkmerker fra tenårene, både på rompe, lår og bryst, mannen har ikke lagt merke til det før jeg sa det :p Da han fikk vite det sa han "det er ikke noe jeg har sett, jeg legger ikke merke til slikt, jeg synes du er nydelig som du er, og den dagen vi venter barn, skal du ikke anstrenge deg for å få minst mulig, noen ekstra strekkmerker som jeg ikke legger merke til, har ingen betydning, og det kommer noe helt fantastisk som premie! Du er bare en tiger" :)

Jeg la på meg raskt, 30 kg på 9 mnd med førstemann, å smurte ikke, null strekkmerker. Ingen med nr to heller. Å ikke sett noe til nå. Ikke smurt noe :)
Så er nok hormonelt, det er vel i underhuden de oppstår?
Er jo lurt å smøre hvis huden begynner å klø :)

Jeg har strekkmerker fra tenårene, både på rompe, lår og bryst, mannen har ikke lagt merke til det før jeg sa det :p Da han fikk vite det sa han "det er ikke noe jeg har sett, jeg legger ikke merke til slikt, jeg synes du er nydelig som du er, og den dagen vi venter barn, skal du ikke anstrenge deg for å få minst mulig, noen ekstra strekkmerker som jeg ikke legger merke til, har ingen betydning, og det kommer noe helt fantastisk som premie! Du er bare en tiger" :)
Gu for en fantastisk mann du har!
Har noe på lår og bryster fra tenårene selv. De har jeg vendt meg til. men følte sambo var litt slem når han så strekkmerkene på magen, lo av meg, og sendte snap til meg, min mor og søster for å "mobbe" :P Han er nok ikke like omtenksom han på det området :P

Gu for en fantastisk mann du har!
Har noe på lår og bryster fra tenårene selv. De har jeg vendt meg til. men følte sambo var litt slem når han så strekkmerkene på magen, lo av meg, og sendte snap til meg, min mor og søster for å "mobbe" :P Han er nok ikke like omtenksom han på det området :P
Han er rimelig fantastisk ja ❤️

Har aldri brydd meg om strekkmerkene i utgangspunktet heller jeg da :)

Litt dårlig gjort da, men han prøvde ikke bare være morsom?

Han er rimelig fantastisk ja ❤️

Har aldri brydd meg om strekkmerkene i utgangspunktet heller jeg da :)

Litt dårlig gjort da, men han prøvde ikke bare være morsom?

Jo tror han helt sikkert bare prøvde å være morsom, og tror ikke han bryr seg noe om det :P Han gleder seg stort til å få barn, og tror han ser på det som en del av prosessen. Bare ikke så morsomt for meg som er full i hormoner og tar alt nært for tiden :P

Jo tror han helt sikkert bare prøvde å være morsom, og tror ikke han bryr seg noe om det :P Han gleder seg stort til å få barn, og tror han ser på det som en del av prosessen. Bare ikke så morsomt for meg som er full i hormoner og tar alt nært for tiden :P
Hehe, han har noen morsomme stikkere her også, gjerne når jeg har mine gode ekstra hormonelle dager :p

Finnes vel ingenting mot det. Fikk masse på lårene i tenårene og på puppene etter fødsel. Slapp unna på magen men skylder på arv ang det, er helt lik min mormor i vekt, str, fødsler, strekk merker osv.

De er i underhuden, og ingen krem når ned dit, ikke noe å gjøre med dette

Men smøre for velvære og evt mot kløe er godt

Back
Topp