Tips mot søvn?

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg trenger kjerringråd så jeg får sove snart! Går på min 2 uke med max 4 timer søvn da jeg bare ligger å vrir meg i rastløshet, pluss at lillegutt holder meg våken hele natten lang. :p vil så gjerne sooooooveeee!

Å nei, det hørtes kjedelig ut!!

Jeg sover jo som en stein, så vet ikke hva jeg skal gi som tips.. Ikke drikk kaffe, te, brus, spis sjokolade eller noe med mye koffein/sukker før leggetid.. Godt og kaldt soverom, varm dusj før du legger deg..

At han lille sparker er jo ikke mye å gjøre med :P Koselig da, men ikke så kjekt å ligge våken hele natta ;) Kan jo ikke akurat hysje på han heller ;)

Uff, sånn var det med meg i mitt første svskap! o_O helt grusomt å oppleve sååå mange netter med dårlig søvn.. vet ikke om noe spesielt som hjelper, utenom dette Fru A skriver ;)

Å nei, det hørtes kjedelig ut!!

Jeg sover jo som en stein, så vet ikke hva jeg skal gi som tips.. Ikke drikk kaffe, te, brus, spis sjokolade eller noe med mye koffein/sukker før leggetid.. Godt og kaldt soverom, varm dusj før du legger deg..

At han lille sparker er jo ikke mye å gjøre med :P Koselig da, men ikke så kjekt å ligge våken hele natta ;) Kan jo ikke akurat hysje på han heller ;)

En god, varm dusj høres ikke så dumt ut da. Får prøve det ikveld. :) ja, det er jo kjempekoselig, men synes han kan være snill med mor å redusere dansingen til på dagen:P

Sliter litt med det i perioder jeg også. Utfordringen er at jeg våkner av den minste ting, og har vanskelig for å sovne igjen. En løsning som passet for meg var å sove med sov-i-ro faktisk.. Litt uvant i starten, men jeg slappet mer av da, ettersom jeg slapp å høre etter de minste lyder rundt omkring :p

Jeg synes det hjelper å rulle sammen en dyne som jeg har mellom beina og som støtte rundt overkroppen. Jeg må ligge på siden nå (hverken mage eller rygg lenger), så om jeg klarer å få en behagelig stilling hjelper det mye :) Og det må være så kaldt som mulig på soverommet, ikke lett nå i sommer....

Sover veldig variende for tiden....

Uff, det høres slitsomt ut! Jeg synes også det er litt vrient å sove noen kvelder, da jeg våkner av ingenting! Så får jeg også skikkelig vondt i magen dersom jeg havner litt mye over på magesiden :) Jeg pleier ihvertfall å stå opp, gå litt på badet eller i gangen, slik at jeg blir litt trøtt igjen... kanskje lese en bok også... ikke lett det der!

Sånn hadde jeg det og i mitt første svangerskap. Det eneste jeg fant ut som hjalp meg den gangen var å gå lange turer på ettermiddagen, for å slite meg litt ut rett og slett.
Denne gangen er det motsatt, kunne sovet hele tiden.

Kjenner til problemet... Kan bære kjempetrøtt, men blir bare liggende å vri meg :/

Prøv å drikk litt te før du finner senga:) Ingefær te eller kamomille te skal visst hjelpe litt, eller varm melk. Ikke bruk sukker i, ta heller litt honning.

Jeg har overhode ingen tips å komme med, men ville bare gi deg en klem og si at du ikke er alene :)
Vrir meg natten lang, jeg også, og har prøvd de fleste kjerringråd uten hell. Var slik forrige svangerskap også, så jeg forventer vel ingen mirakelkur denne gangen heller :P

Back
Topp