Tips mot rastløse bein?

Alvea

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2016
Januarlykke 2020
Hver eneste kveld nå den siste uka har jeg vært sykt plaget med kriblinger og ubehag i beina, skikkelig "rastløs" med andre ord og ingenting hjelper. Er sykt ubehagelig og jeg vet ikke hva det er som gjør det.. Det kribler og prikker og jeg bare MÅ bevege de.. Noen som vet hva som gjør det, evt hva som hjelper mot det ? :)

Takk for svar ! Da er det førstepri å få skaffa på mandag, for dette er slitsomt :p

Prøv deg på støttestrømper i tillegg :) det er gull verdt å ha!

Magnesium og kalsium i kombinasjon. Det hjelper på opptaket :)

Magnesium og støttestrømper ja... Og ellers kan du prøve å stretche leggene noen ganger i løpet av dagen. ;)

Jeg får det kun når jeg er trøtt, og som gravid ble det verre. Det eneste som hjalp var å legge seg, men av og til ble det så ille at jeg ikke fikk sove på grunn av det. Som umiddelbar lindring hjelper det å tøye og strekke litt, evt. bevege beina en stund også først. Tok magnesium også, og tror det ble litt bedre da. Men det som hjalp mest var å føde, for etter det har jeg nesten ikke hatt urolige bein i det hele tatt, og det er noe jeg har vært plaget med siden jeg var barn!

Takk for tips folkens :) Alt må prøves for kan risikere å bli gal av dette her ! Spesielt når det ikke gir seg etter jeg har lagt meg heller.. Trener jevnlig og har en veldig aktiv så er jo ikke fordi jeg sitter for mye stille iallefall ! Hehe, ja kanskje jeg må prøve å føde ;)

Merker det stort sett når jeg er trøtt her, så det hjelper å sovne litt. Masserer evnt litt når jeg begynner å merke det. Prøvde magnesium, men da fikk jeg magekramper istedet så det sluttet jeg med:p

Hadde da sånn i forrige graviditet. Hjalp litt med magnesium, men da besta va å legga seg. Hadde da både i arma og bein :( Håpe egsleppe da denne gongen...

Jeg har faktisk helt glemt av hele greia, så det må ha gitt seg av seg selv :) Like greit det altså ;) Men fy så irriterende det er ! Får makk av hele skiten :p

Magnesium funker knallbra :) Er man veldig aktiv så er det magnesium som blir fort tømt fra kroppen og da får man hvertfall rastløsebein. 400mg på kvelden og 200mg på dagen. kan redusere eller øke dosen etter behov etterhvert. noen funker det med engang andre må bruke det en ukestid før det virker. på meg funker det med engang også mot hodepine :) også ta d-vitamin for ekstra virkning :)

Back
Topp