tips mot omgangsyke

Blueheart

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Oktoberlykke2020❤
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei hei, da har jeg vært utrolig uheldig med å få omgangsyke. Tips mottas med glede ettersom ingenting vil holde seg nede i magen mer enn 10 min. Tips til å lindre kvalmen og diareen (unnskyld for ekkel info). Takk på forhånd! :D
 
Farris blandet i eplejuice mot kvalmen vertfall. Ellers syrlig mat for diareen. Prøv noe Biola eller lignende.
 
Tipset er vel egentlig ganske enkelt. La magen få fred til å kvitte seg med bakteriane/viruset, men prøv å drikke lite, men ofte. Berre ein liten slurk om gangen.

Det er ingen vits å prøve å stoppe oppkast og diaré så lenge det ikkje har pågått over lang tid, da det er kroppens måte å kvitte seg med sjukdom.
Det er ofte ein fordel at det går begge vegar, da går det som regel fortare over. Vask hender godt med såpe og vatn slik at du unngår å smitte resten av familien.
Når du skal starte opp med mat igjen, begynn forsiktig med litt loffskive med syltetøy feks.
God bedring:)
 
Tipset er vel egentlig ganske enkelt. La magen få fred til å kvitte seg med bakteriane/viruset, men prøv å drikke lite, men ofte. Berre ein liten slurk om gangen.

Det er ingen vits å prøve å stoppe oppkast og diaré så lenge det ikkje har pågått over lang tid, da det er kroppens måte å kvitte seg med sjukdom.
Det er ofte ein fordel at det går begge vegar, da går det som regel fortare over. Vask hender godt med såpe og vatn slik at du unngår å smitte resten av familien.
Når du skal starte opp med mat igjen, begynn forsiktig med litt loffskive med syltetøy feks.
God bedring:)
Det hun sa! :)
 
Takk! :D setter stor pris på alt hjelpen. Har nå nettopp klart å drikke isvann uten å kaste opp. :D håper det holder seg nede.
 
Legen min bruker å drikke flytende kull eller spise kulltabletter når han har omgangsyken, for de tar knekken på bakteriene.
Ellers spis ris, drikk cola, salt potetgull eller salte kjeks, det bruker å hjelpe.
 
Tøm noen saltkorn i et glass cola og drikk forsiktig. Flatbrød og salte kjeks er også godt. Viktig å tilføre litt salt også, ikke bare vann.
 
Back
Topp