Tips mot morgenkvalme!

Limitless

Tilhører Juni2014 ❤
Tilgangsansvarlig
VIP
Sommerfuglene <3
Jeg har prøvd å finne noe som kan hjelpe meg med denne morgenkvalmen, for sånn som det er nå, så lammer den meg totalt. Hvis det skal fortsette sånn, så klarer jeg ikke å være i jobb mer. Og jeg har VELDIG lite lyst å sykemelde meg. Både for min egen del, men også for sjefen som kommer til å slite veldig om jeg forsvinner..

Så da kom jeg over denne artikkelen. Tja, hva skal man si? :p

http://www.side2.no/helse/article3449585.ece

Er det noen som har noen ordentlige tips kanskje? :) Mottas med takk.

Seriøst haha! Vil ikke si at det er det første jeg tenker på når jeg løper fram og tilbake fra do om morgenen :-P Jeg kjemper veldig mot kvalmen og kaster opp hver morgen og noen ganger om kveld/ettermiddag.... Sliter veldig med tanken på å sykemelde meg, men i dag måtte jeg la jobb være jobb og legge meg på sofaen i stedet.... Har fått mange gode råd om å høre på kroppen så da får jeg vel gjøre det

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg sliter ikke med noe kvalme ennå.

Men i mitt første svangerskap slet jeg med kvalme fra uke 8-9 til uke 13-14 og da hjalp det veldig for meg å spise med en gang jeg stod opp :) om jeg drøyde så ble jeg kjempe kvalm og kastet opp hele dagen:( men så fort jeg fant ut at det hjalp å spise med engang om morgenen roet det seg ned :)

Kanskje det er derfor jeg ikke er kvalm nå fordi jeg passer på å spise med en gang jeg står opp:D

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg spiser banan og kjeks...
jeg får ikke gjort noe mot kvalmen. jeg spyr. uansett om jeg stresser eller ikke.
men jeg drikker ikke vann fort lenger. sånn styrter det i meg. da kommer det bare opp igjen.. så jeg må sette vekkerklokka på ett kvarter tidligere fremover, hvis jeg skal rekke jobben. haha

jeg spiser banan og kjeks...
jeg får ikke gjort noe mot kvalmen. jeg spyr. uansett om jeg stresser eller ikke.
men jeg drikker ikke vann fort lenger. sånn styrter det i meg. da kommer det bare opp igjen.. så jeg må sette vekkerklokka på ett kvarter tidligere fremover, hvis jeg skal rekke jobben. haha

"Du vet du er gravid når du må sette på vekkerklokken tidligere for å rekke å kaste opp før jobben" :p

Uff, ja jeg har det på samme måte. Men i dag hjalp det lite. Kastet opp både hjemme og når jeg kom på jobben. Men selv om kvalmen er ille så er det fantastisk. <3 Det vokser et menneske i meg. Vår bittelille spire. Verdt å være kvalm for.

:) Ikke rukket å bli kvalm denne gangen, men farris og eplejuice var noe av det jeg klarte å få ned, + ritz kjeks!
Også å prøve å tvinge seg til å spise litt og ofte. :)

Seriøst haha! Vil ikke si at det er det første jeg tenker på når jeg løper fram og tilbake fra do om morgenen :p Jeg kjemper veldig mot kvalmen og kaster opp hver morgen og noen ganger om kveld/ettermiddag.... Sliter veldig med tanken på å sykemelde meg, men i dag måtte jeg la jobb være jobb og legge meg på sofaen i stedet.... Har fått mange gode råd om å høre på kroppen så da får jeg vel gjøre det

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Helt enig. Det er ikke akkurat det som frister når man henger over doskålen.. Har det på samme måte som deg i forhold til jobb, men jeg vet ikke hvor lenge det er til å unngå. Det er jo absolutt noe viktig i det å høre på kroppen, men det er lettere sagt enn gjort. Så mange faktorer som spiller inn :)

Håper kvalmen din gir seg fort :) Nyt dagen på sofaen, så langt det lar seg gjøre.

Jeg sliter ikke med noe kvalme ennå.

Men i mitt første svangerskap slet jeg med kvalme fra uke 8-9 til uke 13-14 og da hjalp det veldig for meg å spise med en gang jeg stod opp :) om jeg drøyde så ble jeg kjempe kvalm og kastet opp hele dagen:( men så fort jeg fant ut at det hjalp å spise med engang om morgenen roet det seg ned :)

Kanskje det er derfor jeg ikke er kvalm nå fordi jeg passer på å spise med en gang jeg står opp:D

Bank i bordet. Håper du slipper unna uten kvalmen denne gangen :)

Kanskje jeg skal prøve det, men da tror jeg omtrent at jeg må ha maten på nattbordet. :p For jeg har ikke kommet lenger enn til badet før kvalmen kommer PANG! Men det er absolutt verdt er forsøk. Lage klart mat dagen før, og løpe ut og spise fort. Det hjelper jo litt på kvalmen i løpet av dagen i alle fall :)

:) Ikke rukket å bli kvalm denne gangen, men farris og eplejuice var noe av det jeg klarte å få ned, + ritz kjeks!
Også å prøve å tvinge seg til å spise litt og ofte. :)

Håper du slipper unna den verste kvalmen denne gangen da ;)

Har hørt flere si ritz kjeks faktisk. Men jeg klarer ikke å forestille meg at det kan være godt. Blir faktisk litt kvalm av tanken :p Haha. Kanskje jeg må kjøpe meg inn en pakke uansett for å prøve.. Hva har jeg å tape? :)

Ja håper jeg slipper unna kvalmen :) men blir litt bekymra jeg når alle andre er kvalme og ikke jeg ennå xD men det kommer vel helt sikkert snart :P

Du kan jo trøste deg med at det forhåpentligvis og mesta sannsynlig går over snart :D

Håper du slipper unna den verste kvalmen denne gangen da ;)

Har hørt flere si ritz kjeks faktisk. Men jeg klarer ikke å forestille meg at det kan være godt. Blir faktisk litt kvalm av tanken :p Haha. Kanskje jeg må kjøpe meg inn en pakke uansett for å prøve.. Hva har jeg å tape? :)

Ja, hadde vær greit å slippe unna! Varte fra uke 7 til 20 sist! blæHehe, kanskje ikke ritz er en hit for deg da, men kan jo være verdt et forsøk? :)

"Du vet du er gravid når du må sette på vekkerklokken tidligere for å rekke å kaste opp før jobben" :p

Uff, ja jeg har det på samme måte. Men i dag hjalp det lite. Kastet opp både hjemme og når jeg kom på jobben. Men selv om kvalmen er ille så er det fantastisk. <3 Det vokser et menneske i meg. Vår bittelille spire. Verdt å være kvalm for.

ja men jeg må skjule kvalmen på jobb. for jeg kan ikke si noe om dette svangerskapet før om lenge enda... så det er en bragd i seg selv å prøve å skjule spyinga å do gåinga. :P

Back
Topp