Tips mot melkefontene?

Luffa

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Marshmallows 2022
Som tittelen sier så kunne jeg tenkt meg noen tips mot melkesprut evt hvordan håndtere det? Jeg gikk lenge med melkespreng men da tusta ble 3mnd var det som å skru på en knapp og jeg har behagelig mengde melk og hun kaver ikke lengre når hun ligger ved brystet. :D

Eneste "problemet" jeg har er at jeg kan ikke amme annet en liggende.. :sorry:dette er da fordi ellers står spruten alle veier. Det er jo ikke så praktisk om jeg må amme vekke fra huset. Vi har klart å amme "i farta" når vi var på en lengre biltur og stoppet for å mate, men da var det håndkle og x antall kluter inn i bildet.

Grunnen til at jeg spør først nå om tips er at vi skal besøke svigers og skal da fly for første gang. Da kunne jeg godt tenkt meg å ha muligheten til å "slenge" ut puppen hvis det trengs uten å måtte sprutsikkre hele flykabinen :)

Så tips til hvordan håndtere melkesprut setter jeg stor pris på! Er greit å kunne variere litt fra å ligge og amme og :p

La ammeinnlegget ligge under puppen når du drar ned bh. En gulpeklut under haka til barnet. Og hånda klar til å holde over hvis barnet plutselig slipper tak.

Aldri hatt mer en dryppende dråper selv (profilbildet er ikke min pupp:p), men kusina mi slet med det.

Jeg har tidvis samme problem, og jeg ammer aldri uten gulpeklut i hånda, klar til tørk/stoppe sprut. Har ingen bedre tips enn det :)

Signerer det med gulpeklut i hånda, og så får man jo bare le det bort og håpe man ikke havner ved siden av en eller annen som er altfor høy på pæra.

Jeg har også gulpeklut under hodet til babyen og ammeinnlegget under puppen. Her står det 5-6 stråler til alle kanter. Synes derfor det er ubehagelig å amme offentlig :p

Håndmelke ut bittelitt først, og ha klut tilgjengelig.
Jeg ga beng i at det sprutet litt her og der, det er bare melk; verre ting har blitt sølt de fleste steder. :P

Her spruta det fra begge. Løsningen ble melkeoppsamler på den som ikke var i bruk. På den i bruk hadde jeg en liten gasklut dytta ned mellom pupp og bh også hadde jeg en større gasklut (type IKEA sine) som på en måte lå rundt puppen. Den begynte da 10 cm mot armen, gikk mellom baby og meg og opp på andre siden av puppen. Da kunne jeg bruke den til å ta spruten når lillegutt slapp :p den lille gaskluten i bh gjorde at bh og topp ikke ble våte hvis den store gaskluten flyttet litt på seg :)

Wow hadde glemt denne tråden :P Jeg kan jo oppdatere litt. Spruten står enda, men løsningen var engangsinnlegg i bhen (den som ikke ble "brukt") og stor klut under den andre + en klar i hånda på samme side som jeg ammet :)
Det ble melkesprut div steder på flyplassen og flyet:hilarious: ellers var frøkna flink til å fokusere på maten :joyful: så gikk over all forventning :D

Hehe det er ko litt komisk da :p Pleide også å få melkefontene, spent på hvordan det blir med nr 2, siden jeg har tatt silikon i mellomtiden :rolleyes:
Men jeg pleide å presse ammeinnlegget mot, hvis jeg la litt press på og ikke bare holdt det imot, så stoppet strålen :p

Back
Topp