Tips mot magetrøbbel?

*fulliull*

Elsker forumet
Jeg er ikke så aktiv her for tiden, men er inne å leser. Håper dere vil hjelpe meg likevel[:)]

Jeg har vært så dårlig de siste dagene[:(] Er kvalm igjen og føler magen min vrir seg hele tiden[:'(] Og det går ut over matlysten. Jeg får ikke i meg så mye, blir jo da bare enda dårligere.

Noen som har tips til noe som roer magen litt??

Det er sånn at jeg håper at lillegutt ligger helt i ro og ikke sparker for mye, for jeg blir bare dårligere.[:(][:(]

Jeg har det ganske hektisk for tiden, så er klar over at det kan være stress som gjør det. Håper helga hjelper litt på det. Men har ikke mulighet til å kutte mye ned heller (eller sykemelde meg) er jo student og er i praksis nå. Og planen er å bli ferdig med studiene til babyen kommer.. så har ikke lyst å måtte fortsette neste år[&o]

Føler meg helt utslitt..

Nå slenger jeg ut noen forslag jeg både harerfart, og hørt har hjulpet for andre:

Brød
Kjeks
Lakris
Eple
Appelsin
Banan
Salat
Kålrot
Iskaldt vann
Isbiter
Frisk luft
Masse hvile

God bedring!!!

Uff, stakars deg!! håper det roer seg over helgen så du kommer deg litt.

Er det kvalme og oppkast som er problemet? Da ville jeg spist gelè, ikke med saus, men bare gelèen, det er kanskje ikke så kvalmende å få i seg heller og det fester magen.

Masse god bedring, kanskje det hjelpe rå masere magen litt også?!
Håper du blir frisk og rask igjen fortestt mulig!!

Sender deg en god klem[:)]

ORIGINAL: Antonie Aasbak

Uff, stakars deg!! håper det roer seg over helgen så du kommer deg litt.

Er det kvalme og oppkast som er problemet? Da ville jeg spist gelè, ikke med saus, men bare gelèen, det er kanskje ikke så kvalmende å få i seg heller og det fester magen.

Masse god bedring, kanskje det hjelpe rå masere magen litt også?!
Håper du blir frisk og rask igjen fortestt mulig!!

Sender deg en god klem[:)]

Nei, jeg spyr ikke. Men er kvalm i perioder gjennom hele døgnet. Problemet er mer luft og en mage som føles som den vrir seg hele tiden. Mer en slags mageknip.. Litt sånn som når jeg har diare, men det har jeg ikke (ennå)...
Jeg fiser mye da... i alle fall nå etter jeg kom fra jobb.. Føles som jeg har spist en hel kål rå[&:] Føles egentlig sur i magen[8|]

uff... er så vanskelig å forklare..[&o]

Edit: Men takk for tips om gele[:)] Fikk veldig lyst på det nå. Hørtes ut som noe jeg kunne klare å få ned..
Hm.. koke gele da..[8|]..orker ikke[:'(]

Kan det være mye syre? Det kan lett gjøre deg kvalm nemlig.. Vist du har mye luft kan det være det hjelper deg å ta minifom, ellers så er små måtider ofte til hjelp for både luft, kvalme og syre. Brødmat talker ofte magen bedre, men kan gi luft om det er for hvitt. Vist det er problem med å gå på do så hjelper linfrø i yoghurt meg mye!! Og du trenger bare å få i deg 2 spiseskeier av det til dagen ( ikkje anbefalt meir ) Vrir magen din seg oppe i mellomgulvet eller nede?

ORIGINAL: rosarose

Kan det være mye syre? Det kan lett gjøre deg kvalm nemlig.. Vist du har mye luft kan det være det hjelper deg å ta minifom, ellers så er små måtider ofte til hjelp for både luft, kvalme og syre. Brødmat talker ofte magen bedre, men kan gi luft om det er for hvitt. Vist det er problem med å gå på do så hjelper linfrø i yoghurt meg mye!! Og du trenger bare å få i deg 2 spiseskeier av det til dagen ( ikkje anbefalt meir ) Vrir magen din seg oppe i mellomgulvet eller nede?

Takk for tips og god kunnskap[:)]
Oppe i mellomgulvet...[8|]tror jeg..

Må ta meg en tur på butikken i morra og kjøpe litt forskjellig tror jeg.. Har tenkt på om "Aktivia" som de sender så mye reklame for kunne vært tingen for meg akkurat nå..[8|]

Men skulle hatt noe før det..

ORIGINAL: *fulliull*

Grunnene eg spør er fordi om du føler magen vrir seg oppe i mellomgulvet så er det ofte syre relatert. Nå er det lett for meg å skylde på det siden eg har slike plager selv, men du kan ta en tlf til lege og høyre kva han tenker om symptomene. En lege vil ofte vite det bare ved å høyre på symptomer. Eg ville anbefalt det flytende novulazid som du kan drikker som snop. Er det syre relatert burde det gi deg en pause i plagene og da vil du vite. Vist du prøver dette ut eller andre resepfrie syredempende og du synes det virker så har eg og internett MASSE gode tips om hvilke mat som hjelper[;)]

Grunnene eg spør er fordi om du føler magen vrir seg oppe i mellomgulvet så er det ofte syre relatert. Nå er det lett for meg å skylde på det siden eg har slike plager selv, men du kan ta en tlf til lege og høyre kva han tenker om symptomene. En lege vil ofte vite det bare ved å høyre på symptomer. Eg ville anbefalt det flytende novulazid som du kan drikker som snop. Er det syre relatert burde det gi deg en pause i plagene og da vil du vite. Vist du prøver dette ut eller andre resepfrie syredempende og du synes det virker så har eg og internett MASSE gode tips om hvilke mat som hjelper[;)]
ovulazid s

OK. Da tar jeg meg en tur på apoteket og spør i morra[:)] Tusen takk[:)]

Føler meg litt sytete... [:(]

Jeg tenkte at dette skoleåret skulle gå greit siden vi planla å få babyen etter skoleslutt, og jeg får en god måned fri mens jeg er høygravid.. Sist gikk det jo veldig greit, selv om jeg fikk baby i mai og gikk på skole nesten til termin.. Men dette svangerskapet er helt annerledes, og så spiller det jo en veldig stor rolle at jeg nå har snuppa som stort sett prioriteres foran meg selv.. Sist kunne jeg legge meg på sofaen når jeg kom hjem og spise og slappe av som det passa meg. Nå må jeg ta meg av henne fram til hun er lagt. Legginga i dag var ikke noe gøy[:(][:'(] Heldigvis er hun veldig flink til å kle av og på seg selv med litt hjelp fra meg. Så jeg satt på gulvet og hjalp henne med knapper og sånn [:)] *Flinke jenta mi* Og så holder hun ut med en hormonell og sliten mamma. Kommer og gir meg kos og koser med håret mitt

Jeg tenkte at dette skoleåret skulle gå greit siden vi planla å få babyen etter skoleslutt, og jeg får en god måned fri mens jeg er høygravid.. Sist gikk det jo veldig greit, selv om jeg fikk baby i mai og gikk på skole nesten til termin.. Men dette svangerskapet er helt annerledes, og så spiller det jo en veldig stor rolle at jeg nå har snuppa som stort sett prioriteres foran meg selv.. Sist kunne jeg legge meg på sofaen når jeg kom hjem og spise og slappe av som det passa meg. Nå må jeg ta meg av henne fram til hun er lagt. Legginga i dag var ikke noe gøy[:(][:'(] Heldigvis er hun veldig flink til å kle av og på seg selv med litt hjelp fra meg. Så jeg satt på gulvet og hjalp henne med knapper og sånn [:)] *Flinke jenta mi* Og så holder hun ut med en hormonell og sliten mamma. Kommer og gir meg kos og koser med håret mitt

Kjenner til følelsen, eg har 3 år igjen nå til sommaren av lærarstudie på 5 år. Og eg har vært så syk at eg ikkje har vært på skule eller praksis dei siste 7 ukene. Føler meg totalt mislykket, og var heller ikkje så syk sist! Det viktigste for meg er å prøve å tenke positivt på det værste og så eg forklare for ungene at mamma har litt vondt i magen, og derfor gjør vi ting litt anderledes av og til. 

Kjenner til følelsen, eg har 3 år igjen nå til sommaren av lærarstudie på 5 år. Og eg har vært så syk at eg ikkje har vært på skule eller praksis dei siste 7 ukene. Føler meg totalt mislykket, og var heller ikkje så syk sist! Det viktigste for meg er å prøve å tenke positivt på det værste og så eg forklare for ungene at mamma har litt vondt i magen, og derfor gjør vi ting litt anderledes av og til. 

Jeg går også på lærerstudiet[:)] Siste av 4 år fulltid nå. Skal bli SÅÅ deilig å bli ferdig.. [:)] Men tok kanskje på meg litt mye når jeg bestemte meg for å ta opp igjen et fag i tillegg.. Så dette året tar jeg 80 sp. [&o]

Mandarin og agurk. Yoghurt/melk...

Jeg går også på lærerstudiet[:)] Siste av 4 år fulltid nå. Skal bli SÅÅ deilig å bli ferdig.. [:)] Men tok kanskje på meg litt mye når jeg bestemte meg for å ta opp igjen et fag i tillegg.. Så dette året tar jeg 80 sp. [&o]

Oi da, 80 sp er mye om du hadde vært i topp form også det! Du får trøste deg med at når du er ferdig så er du nok sliten men veldig fornøyd med din egen innsats! 

Back
Topp