Tips mot leggkramper??

Mamma'n til J&M :)

Elsker forumet
jentene i juni13
Jeg har di siste nettene våknet av noen sinnsyke kramper i høyre legg, og etter krampene er jeg jo så støl i flere dager... Noen som har noen gode tips for å slippe disse? :)

Har ikke noe annet tips enn at når du får krampe må du sette foten i gulvet, da stopper smertene :-)

Magnesium hjelper ikke på meg, jeg bruker omtrent 20 min på å få ut en krampe, for den sitter så jævelig i venstrelegg å helt ut i tæra :(

Må prøve å presse åsså stryke med pekefingern nedover å tommlen oppover om du kjønner hva jeg mener, mot musklen.

Åsså må jeg gå helt vanelig litte granne rundt, så løfte beinet forsiktig opp i senga igjen å prøve å være heeeeelt avslappet å ikke strekke meg.
Hjelper å legge en stor pute under/mellom beina også når jeg ligger på siden :)

Krampe og halsbrann må være de mest meningsløse "symptomene" på graviditet EVER! Hva har de med magen som vokser å gjøre liksom????
Argh..

Magnesium hjelper ikke her heller... i gamle dager sa de at man kunne gjøre krampene mildere ved å ha tjukke, lange hjemmestrikka ullsokker til langt opp mot knærne- dette for å holde musklene "varme"..
Jeg sover med tjukke sokker, og krampene har roet seg litt, men om det er tilfeldig eller pga sokkene- det vet jeg ikke :)

Har også hørt om å knyte en rød ulltråd rundt ankelen,men er ikke sikker på om det var for krampe eller noe annet. Det hadde visst hjulpet veldig for hun som sa det hvertfall. Men som sagt,ikke sikker på om det var for krampe eller noe annet..

Titter innom fra april13:) fikk tips fra fysio om å strekke leggene daglig, det skulle visst forebygge leggkramper :) hjalp her i gården og kjenner andre som har gode erfaringer med det også:)

Jeg har di siste nettene våknet av noen sinnsyke kramper i høyre legg, og etter krampene er jeg jo så støl i flere dager... Noen som har noen gode tips for å slippe disse? :)
Er et kjerringråd som de sier virker...Knut en ulltråd rundt anklene.Skal visst funke men har ikke prøvd det enda selv :-)

Takk for tips:) jeg har gått og tøyd på leggen i hele dag, for er vanvittig støl.. :) jeg har kunn bebi ull garn her nå, men skal jammen prøve det i natt:) alle forsøk er verdt og prøve, for søvnen blir rimelig svekket da jeg våkner med dette rundt 2, og er livredd for å sovne igjen å at det skal komme tilbake:)

Jeg fikk også kjerringrådet om å sove med ullsokker da jeg spurte jordmor om det samme. Synes det høres sprøtt ut at det skal hjelpe, men jeg tror faktisk det gjør det!

Krampe og halsbrann må være de mest meningsløse "symptomene" på graviditet EVER! Hva har de med magen som vokser å gjøre liksom????
Argh..

Magnesium hjelper ikke her heller... i gamle dager sa de at man kunne gjøre krampene mildere ved å ha tjukke, lange hjemmestrikka ullsokker til langt opp mot knærne- dette for å holde musklene "varme"..
Jeg sover med tjukke sokker, og krampene har roet seg litt, men om det er tilfeldig eller pga sokkene- det vet jeg ikke :)
Jeg bruker også lange ullsokker, det har funket kjempe bra på meg! :)

Back
Topp